گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اگر می خواهید ایمپلنت کنید فقط برای فک پایین انجام دهید، فک بالای شما در هر حالت خوب یا بد ثبات لازم برای نگه داری پروتز متحرک را داراست و نیازی به ایمپلنت و تحمل هزینه و درد سر نیست. اگر در این خصوص با پزشک ایمپلنت مشاوره کنید مطمئنا برعکس آنچه گفته شد را به شما خواهد گفت! پس دندان سفارشی و گران قیمت، طمع باطلی است و حتما در این مورد معقول ترین راه را انتخاب کنید تا جواب بگیرید.



اما برای درمان بی دندانی راه بهتر و کم هزینه تر دیگری نیز وجود دارد که اگر هوشمندانه عمل کنید هم دندان شما سفارشی می شود هم اینکه مزاحم نی نواختن شما هم نیست.

اوردنچر یعنی ساخت پروتز معمولی با پایه های ایمپلنت است که آن را فقط و فقط برای فک پایینتان پیشنهاد می کنم چرا که همیشه و نود درصد سائیدگی گوشت و استخوان لثه ها فقط در فک پایین اتفاق می افتد و بی ثباتی و ناسازگاری پروتز متحرک همه و همه ناشی از ضعف لثه های فک پایین هست.

اوردنچر مثل دگمه های قدیمی عمل می کند و فشار و گیر آن نیز قابل تنظیم و همچنین بعد از کارگذاری قابلیت خارج کردن و همچنین ساپورت و تنظیم مجدد در طول زمان را داراست ؛ بخاطر اینکه با وجود پایه های ایمپلنت جوش خورده به استخوان فقط فشار و وزن روی استخوان فک پایین هست و با تحلیل رفتن گوشت لثه پروتز از لثه فاصله میگیرد و هر چند سال بایستی از زیر آن رویه کاری انجام شود.

دو بخش ایمپلنت و پروتز اوردنچر ممکن هست توسط یک دندانپزشک و یک دندانساز به صورت جدا گانه ساخته شود و بخش پروتز آن از حساسیت ویژه ای برخورداراست واندک خطایی باعث می شود تا از مجموع کار نتیجه مطبوب نگیریم بنابراین حتما به متخصص خوب مراجعه کنید. یک اوردنچر فک پایین و یک پروتز متحرک فک بالا بهترین و ممتازترین حالت برای رفع بی دندانی ست.

اگر تمام دندانهایتان را ایمپلنت کرده اید و قادر به نواختن نی نیستید می توانید ایمپلنت فک بالا را بدون جراحی و صرفا با باز کردن پیچ اونها توسط پزشک از دهان خارج کنید بدون اینکه پایه های پیچی که به استخوان شما بسته شده رو در بیاورید بعد از باز کردن پیچ دندانها و خارج کردن اون سوراخهای ایجاد شده ظرف چند روز خود بخود بسته و ترمیم خواهند شد و می توانید از پروتز متحرک استفاده کنید (پیچ های پلاتینی بسته شده به استخوان مانعی نیست که بمانند و زین پس آنها جزئی از استخوان داخل فک شما بحساب می آیند)

بعد از آن می توانید با در آوردن پروتز متحرک در حالت بی دندانی نواختن نی را از سر بگیرید و اگر در ابتدای کار فوت نی و در آوردن صدای آن برای شما ممکن نشد نا امید نباشید که ظرف مدت کوتاهی به سرعت به حالت اولیه تان در نوازندگی باز خواهید گشت.

رسول صادقی

صادقی رسول

۱ نظر

بیشتر بحث شده است