
Sorry seems to be the hardest word
آره خيلي وقتها نه يا متاسفم گفتن سخترين کاري که آدم ممکنه بتونه انجام بده. اينطوري شروع ميشه نگاه کنيد.
![]() که اگه با پيانو اونو بزنيم اين در مياد: ملودي اول ![]() بگذريم به آهنگ بپردازيم. ملودي چهار ميزان قسمت اول آهنگ يه همچين هارموني داره Gm7/F,Em7b9 EbMaj,Gm/D Cm,Cm7 Am7b5,D7 دو ميزان اول درواقع هارموني Gm داره که باس اون بصورت کروماتيک پايين ميره تا به "ر" ميرسه بعد هارموني يه پرش پنجم ميکنه روي Cm ميره (دايره پنجم ها که يادتون هست) خب از اونجايي که بايد يه جورايي دوباره به Gm برگرديم از Cm7 به Am7b5 ميريم (که آکورد همسايش هست) بعد به D7 طبق دايره پنجم و بعد هم به Gm. مي بينيد خيلي ساده است و همه اش هم با اين دايرهه و يه بحث آکوردهاي همسايه که بعدا" توصيح ميدم حل ميشه. خواننده روي يه همچين progression اي ميخونه Gm7,Cm7,F,Bb-Am7b9-D7 که اين پاساژ آخر واقعا" يه حل بسيار زيباست که نشون ميده التون جان چقدر خوب هارموني ميدونسته. گوش کنيد: vocal progression ![]() بعد از قسمت دوم آهنگ هم يه ملودي زيباي ديگه هست که اگه با پيانو بزنيمش اينطوري ميشه : ملودي قسمت دوم ![]() |
April 23, 2004
تقسیم بندی موضوعی
موسیقی کلاسیک نوشته های شما
تئوری موسیقی
موسیقی معاصر
موسیقی Jazz
مطالب عمومی
مصاحبه و گفتگو