HarmonyTalk
home
About HarmonyTalkYour PostsJournal
کینگ و گیتارهای gibson lucille
سال 1949 سال بسیار موفق و سرنوشت سازی برای کینگ بود. او اولین صفحه خود را با چهار ترانه برای Bullet Records منتشر کرد و پس از آن قراردادی با شرکت برادران بیهاریس Bihari Brothers که شعبه لوس آنجلس RPM Records بود امضا کرد. کینگ در طی دو سال بعد، ترانه های زیادی برای RPM ضبط کرد که تهیه کننده تعدادی از آنها سام فیلیپس (Sam Phillips) بنیان گزار استودیوهای سان در سالهای آینده بود.

کسانی که در آن زمان تحت نظر کینگ مشغول ضبط آثارشان بودند شامل Howling Wolf،Rosco Gordon و Rufus Tomas بودند. برادران بیهاریس با برپا کردن لوازم ضبط قابل حمل در مکانهای مناسب، تعدادی از آثار اولیه کینگ را هم ضبط کردند. اولین ترانه موفق R&B کینگ به نام Three O'clock Blues در یک سالن ورزش ممفیس ضبط شد. همکاران کینگ در این دوره Bobby Bland خواننده، Earl Forest نوازنده درام و Johnny Ace خواننده و پیانیست بودند. به قسمت هایی از یکی از اجراهای اخیر او بنام Exactly Like You گوش کنید : audioExactly Like You

کینگ برایThree O'clock Blues به یک تور تبلیغاتی رفت و در طی این دوره بود که گیتار محبوب خود را لوسیل (Lucille) نام نهاد. ظاهرا داستان از این قرار بوده که کینگ شبی در یک کافه به نام Twist مشغول نواختن گیتار بوده است و ناگهان آرامش کافه با مشاجره دو جوان بر سربانوی همراه یکی از آنها در میگیرد و در نهایت به آتش گرفتن محل می انجامد، کینگ پس از فرار از آتش متوجه میشود که گیتار خود را نیاورده و در طی یک اقدام ناگهانی که ممکن بود به قیمت جانش تمام شود، دوباره به میان شعله ها رفته و گیتار خود را نجات میدهد. کینگ پس از این واقعه گیتار خود را به نام بانوی آتش افروز، لوسیل میگذارد. از آن زمان لوسیل های فراوانی در دستهای کینگ قرار گرفته اند و گیبسون نیز یک مدل گیتار را پس از تایید کینگ لوسیل نام گذاری کرده است.

BB
BB King
دهه 50 شاهد پیشرفت کینگ در مقام یک نیروی بی چون و چرای سازنده ترانه های درجه یک R&B بود. کینگ کار ضبط را عموما برای RPM در لوس آنجلس انجام میداد و توانست 20 ترانه در فهرست بهترینهای این دههء – از نظر موسیقی پرآشوب- داشته باشد، از جمله You Know I Love You (1952) ، Woke Up This Morning و Please Love Me (1953) ، When My Heart Beats like a Hammer, Whole Lotta' Love, You Upset Me Baby (1954) ، Sneakin' Around, و (Ten Long Years (1955 و....

در 1960 اجرای تازه ای از Sweet Sixteen ساخته Joe Turner، توسط کینگ به فروش بی سابقه ای دست یافت و دو اثر بعدی او Got a Right to Love My Baby و Partin' Time هم از این استقبال بی نصیب نماندند.در 1962 کینگ به استودیوی ABC-Paramount Records رفت و دنباله روی سردمدارانی چون ری چارلز Ray Charles و لوید پرایس Lloyd Price و کمی بعد فتس دومینو Fats Domino شد. (ادامه دارد ...)



مطلب مرتبط :
سلطان بلوز و یک فوق ستاره متواضع


November 15, 2004

نظرات شما
- salam doostarane harmonytalk.com dar orkut mitoonan bian inja: http://www.orkut.com/Community.aspx?cmm=246033
orkut , November 16, 2004
- Fats Domino هم آدم جالبي بوده راجع به اون هم بنويسيد.
Amir , November 16, 2004
- آیا bb king با بزرگان پیانو jazz هم کار مشترک کرده، نه مثل آقای Fats Domino بیشتر به سمت jazz تا blues مثل دوک الینگتون.
حمید , November 15, 2004
- سلام من همین امروز با سایت شما آشنا شدم و نمی تونم جلوی خودم رو بگیرم و از شما بخاطر اینکار بسیار بزرگ و ارزشمندتون تشکر نکنم. واقعا" ممنون هستم و برای شما آرزوی موفقیت می کنم.
سیما , November 15, 2004
- صدای این مرد شاهکاره
سعید , November 15, 2004