HarmonyTalk
home
About HarmonyTalkYour PostsJournal
تغییر رفتار بازار موسیقی در اینترنت
iTunes
iTunes
کاربران اینترنت پرسرعت - Broadband در اروپا و آمریکای شمالی در حال تغییر الگوی مصرف در download موسیقی از اینترنت هستند و پیش بینی می شود تا پنج سال آینده تغییر کلی در نحوه خرید موسیقی در جهان بوقوع پیوندد.

مارتین اولاسون (Martin Olausson) یکی از تحلیلگران استراتژی صنعت که معمولآ برای شرکت های ارائه دهنده اینترنت، ارائه دهنده سرویس تلویزیون خصصوصی، شرکت های نرم افزاری و ... تحقیق و بررسی های علمی انجام می دهد، در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کاربران اینترنت پرسرعت تا سال 2010 بیلیونها دلار را صرف خرید موسیقی با روشهای قانونی از طریق وب خواهند کرد.

او معتقد است سایت هایی مانند iTunes شرکت اپل و یا فروشگاه های موسیقی مانند Napsetr، Yahoo و ... در آینده درآمدهای بسیاری از این بازار بدست خواهند آورد.

نتایج تحقیق اخیر که از طرف Strategy Analytics Broadband Media and Communications Service منتشر شد ، پیش بینی می کند که در سال 2010 فروش موسیقی از روی اینترنت به بیش از 4.5 بیلیون دلار خواهد رسید.

این تحقیق عواملی نظیر در دسترس بودن اینترنت پرسرعت، ارزان بودن قیمت ترک (Track) های موسیقی و محبوبیت و فراگیر شدن بیش از حد دستگاههای پخش mp3 مانند iPod را از جمله عواملی می داند که به رشد این صنعت کمک می کند.

تغییر الگوی خرید موسیقی
با وجود آنکه روند فروش در حال حاضر بعنوان مثال برای شرکت اپل توسط سایت iTunes، بصورت هر ترک موسیقی معادل 99 سنت است، اما پیش بینی های SABMCS نشان می دهد که در سال 2010 بیش از 60 درصد خرید موسیقی اینترنتی از طرف کاربرانی انجام خواهد شد که در سایت های موسیقی عضویت دارند و بصورت ثابت در ماه مبلغی را برای دسترسی به میلیونها ترک موسیقی می پردازند. به این ترتیب شما خواهید توانست با پرداخت مبلغ ناچیزی در ماه همواره به تعداد و طیف وسیعی از موسیقی - از قدیمی ترین تا جدیدترین - دسترسی داشته باشید.

مارتین اولاسون می گوید : "شرکتهای مخابرات، سرویس دهنده های اینترنت برای کسب درآمد بهتر باید شروع به ارائه سرویس های جنبی با کیفیت بهتر نمایند. از این جهت عضو کردن کاربران برای ارائه سرویس به آنها می تواند بهترین راه حل باشد، هم برای کاربران و هم برای سرویس دهنده."

گزارش 29 صفحه ای اولاسون می افزاید که بازار بیلیون دلاری موسیقی اینترنتی از هم اکنون راه خود را برای رسیدن به مقصد آغاز کرده است. این گزارش به وضوح نشان می دهد که مشتریهای سرویسهای اینترنت پرسرعت، بالقوه می توانند مشتریان خرید موسیقی از روی اینترنت هستند. این گزارش همچنین به بررسی تاثیر اشتراک خرید موسیقی از روی اینترنت بر بازار موسیقی غیر اینترنتی و تولید کننده های سخت افزار و ... نیز می پردازد.

The Industrial Analyst Reporter , tekrati.net

October 29, 2005

نظرات شما