گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پنجمین بیتل در تالار شهرت

سر جورج مارتین (Sir George Martin) که به بیتل (Beatle) پنجم شهرت دارد، شب سه شنبه در تالار شهرت موسیقی (Music Hall of Fame) بریتانیا پذیرفته خواهد شد. مجموعه ای از ترانه های گروه بیتلز به افتخار این تهیه کننده بزرگ اجرا خواهد شد.

سر جورج که اکنون ۸۰ سال دارد، برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ و پس از اینکه این گروه توسط اکثر کمپانیهای مهم بریتانیا رد شده بودند، قراردادی با آنها امضا کرد. او تا زمان انحلال گروه در سال ۱۹۷۰، تهیه کننده تمام صفحات این گروه محبوب بود.

علاوه بر این سر جورج کسی است که بازیگران کمدی بزرگی چون پیتر سلرز (Peter Sellers 1980-1925) بازیگر هزار چهره انگلیسی، اسپایک میلیگان (Spike Milligan 2002-1918) نویسنده، طنزپرداز و موسیقی دان انگلیسی، پیتر کوک (Peter Cook 1995-1937) نویسنده و کمدین انگلیسی و دادلی مور (Dudley Moore 2002-1935) موسیقیدان، بازیگر و کمدین انگلیسی را به استودیوهای ضبط وارد کرد.

او اجراهای بسیار عالی جز از مشاهیری چون بانو کلیو لین (Dame Cleo Laine) متولد ۱۹۲۷ در انگلستان، خواننده جز و بازیگر و استن گتز (Stan Getz 1991-1927) موسیقیدان آمریکایی و نوازنده مشهور ساکسوفون تنور جز را ضبط کرد و در سالهای ۷۰ و ۸۰ با گروه هایی چون “Bee Gees”، “Dire Straits” و “Ultravox” کار کرد.

سر جورج در کار آهنگسازی برای فیلم هم نامی آشناست. او موسیقی فیلمهایی چون بکش و زنده بمان Live And Let Die از سری فیلمهای جیمز باند، محصول ۱۹۷۳ و فیلم زیردریایی زرد (Yellow Submarine) محصول سال ۱۹۶۶ را برای گروه بیتلز نوشت.

در مراسم روز سه شنبه، راجر تیلور (Roger Taylor) نوازنده درامز در گروه “Queen”، جانی بورل (Johnny Borrell) خواننده گروه “Razorlight”، ستاره موسیقی سول (soul) کورین بیلی ری (Corinne Bailey Rae) و خوزه گونزالز (Jose Gonzalez) خواننده و ترانه سرای فولک، همراه با یک ارکستر متشکل از ۳۱ ساز ، گروه کر ۲۰ نفری و با رهبری سر جورج، به اجرای ترانه های خاطره انگیز بیتلز خواهند پرداخت.

این مراسم شامل برنامه هایی از “Prince”، برایان ویلسون (Brian Wilson) از گروه (Beach Boys)، جیمز براون (James Brown) و (Bon Jovi) هم هست که همه این هنرمندان در تالار شهرت موسیقی بریتانیا پذیرفته خواهند شد.
تالار شهرت موسیقی بریتانیا، که اکنون در سومین سال تاسیس خود به سر میبرد، توسط هیاتی ۶۰ نفره از هنرمندان، تهیه کنندگان، روزنامه نگاران و گزارشگران صنعت موسیقی اداره میشود و هر هنرمند با رای این اعضا به عضویت این تالار پذیرفته می شود.

uk.news.yahoo.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است