گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک ده ساله شد

امروز هجدهم فروردین ۱۳۹۳ سایت گفتگوی هارمونیک وارد اولین دهه فعالیت خود شد… در این یک ده سال تلاش بی وقفه، تنها دلگرمی ما، همراهی صمیمانه شما بود. در مدت یک دهه فعالیت، توانستیم بیش از ۳۷۰۰ شماره، مطلب را به انتشار برسانیم که از این تعداد نوشته، شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی با ۱,۴۹۶ شماره و شاخه موسیقی کلاسیک غربی با ۱,۰۶۰ شماره، پرمطلب ترین شاخه ها بودند.

در شاخه، نقد و بررسی ۴۹۵، موسیقی فیلم ۶۳، موسیقی معاصر ۲۸۲، تئوری موسیقی کلاسیک ۸۴، تئوری موسیقی جز و بلوز ۷۷، مطالب عمومی ۵۱۸، فیزیک و مهندسی موسیقی ۱۱۷، موسیقی راک ۱۵۰، اخبار موسیقی ۳۲۶، ساز و نوازندگی ۴۵۱، دانستنی های موسیقی ۲۸۵، موسیقی ملل ۱۱۵، مصاحبه و گفتگو ۱۴۳ شماره، مطلب به انتشار رسید.

در سال جدید، سعید یعقوبیان، نوازنده و منتقد موسیقی نیز به جمع نویسندگان سایت پیوست و مطالب متنوعی از وی به انتشار رسید.

با اینکه در سال گذشته تلاشهایی برای انتقال محتوای سایت بر روی قالب جدید انجام گرفت، ولی به دلایل فنی تغییر سایت انجام پذیر نشد اما قرار است چند هفته دیگر، تغییری در طراحی سایت انجام شود که سعی می کنیم در مراسم جشن عمومی سایت، این طرح را رو نمایی کنیم.

طبق سنت هر ساله، امسال نیز در روز تولد سایت، نویسندگان و مترجمان سایت در کنار هم جمع شده و به بررسی عملکرد ده ساله سایت و برنامه های آینده خود پرداختند. در این جلسه درباره جشنی که قرار است در هفته های آینده به صورت عمومی برگزار شود نیز صحبت شد و قرار شد به زودی اخبار آن برنامه روی سایت قرار گیرد.

در جشن دهمین سالگرد گفتگوی هارمونیک اما جای یکی از پرکارترین نویسندگان سایت یعنی آروین صداقت کیش

خالی بود!

هرچند وی با وجود مشکل بوجود آمده، هنوز هم سایت را از نوشته های خود بی نصیب نمی گذارد ولی آرزو می کنیم به زودی، دوباره به جمع دیگر اعضای وب سایت بپیوندد.

در جشن تولد ده سالگی «گفتگوی هارمونیک»،‌ نویسندگان این سایت: محسن قانع بصیری
،

شاهین مهاجری،

علی نوربخش

،

رضا ضیائی،

سعید یعقوبیان
،
سامان ضرابی،
سجاد پورقناد و مترجم انگلیسی سایت، محبوبه خلوتی به همراه مترجم فرانسه سایت،
منیره خلوتی حضور داشتند.

نویسندگان سایت گفتگوی هارمونیک در سال جاری قصد برگزاری چندین ورک شاپ را دارند که به مرور اخبار آن روی سایت قرار خواهد گرفت.



امیدواریم، در سالهای آینده نیز، بتوانیم همراهی شما را با خود داشته باشیم…

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۶

بیشتر بحث شده است