گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«سخنی نیست» علی قمصری فردا رونمایی می شود

«سخنی نیست»، جدیدترین اثر علی قمصری، فردا در تالار وحدت رونمایی می شود؛ این اثر با همکاری بنیاد رودکی تهیه شده است. «سخنی نیست» اثری با کلام است که با اشعار سایه و احمد شاملو تهیه شده است که در آن چهار بانو همخوانی می کنند.

در این برنامه علی قمصری به همراه سیاوش روشن نوازنده عود و کامران منتظری نوازنده تنبک به اجرا خواهد پرداخت و در کنار این برنامه شاهد اجرای گروه نوازی از هنرجویان علی قمصری، هستیم.

در این آلبوم، پیشنهادات علی قمصری برای هارمونی موسیقی ایرانی نیز به اجرا درآمده و اجرای این گروه در مراسم رونمایی نیز بر اساس همین هارمونی شکل گرفته است.

چهار ماه پیش، علی قمصری در جلسه نقد نغمه درباره تکنیک های هارمونیزه کردن موسیقی ایرانی به سخنرانی پرداخته بود.

آثار علی قمصری شامل: «نقش خیال»، اثری ارکسترال همراه با ترکیبی از سازهای غربی و سازهای آسیایی است که با صدای همایون شجریان به اجرا رسیده است، «آب، نان، آواز» اثری برای ارکستر سازهای ایرانی با صدای همایون شجریان است، «سرو روان» اثری برای ارکستر سازهای ایرانی است که با خوانندگی علیرضا قربانی تهیه شده، «شور پریشانی» شامل تکنوازی تار علی قمصری است، «تنیده در خطوط موازی» آلبومی است که بداهه نوازی های علی قمصری و مصباح قمصری را با سازهای تار و بم کمان را شامل می شود، «سرمستی» شامل قطعات علی قمصری برای گروهی ایرانی و تونسی با صدای «علیرضا قربانی» و «درصاف حمدانی» است که در فرانسه اجرا شده است، «بدرود با بدرود» شامل قطعاتی برای سازهای ارکستر سمفونیک است که در آن تصنیفی نیز با صدای محمد معتمدی بر روی شعری از شفیعی کدکنی اجرا شده است، «برف خوانی» شامل قطعاتی برای کوارتت زهی سازهای ایرانی و غربی به همراه سازهای کوبه ای و تار و دیوان است که با صدای وحید تاج به انتشار رسیده است، «چه آتش ها» مجموعه قطعاتی از علی قمصری است که پیشتر به صورت کنسرت به اجرا رسیده بوده و سال گذشته ضبطی که از این کنسرت انجام شده است بود به انتشار رسید، این اثر برای ارکستر سازهای ایرانی و سازهای غربی تنظیم شده که خوانندگی آنرا همایون شجریان به عهده دارد.



در این آلبوم قطعاتی مانند: سخنی نیست، نسل ما، لکه‌های بی‌رنگ، شعر بی‌واژه، آیینه، تنهایی ما، اراده و بی‌قرار وجود دارد و نوازندگان و خوانندگان این آلبوم علی قمصری (تار، دیوان، اودو و آواز)، مصباح قمصری (بم‌کمان و کلارینت)، سیاوش روشن (عود) حسین رضایی‌نیا (دف و دایره)، همایون نصیری (پرکاشن) و هاله سیفی‌زاده، سحر محمدی، بهرخ شورورزی و مژده بهرامی (آواز) هستند.

رونمایی از این آلبوم روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است