گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت گروه موسیقی مُقام ویژه بانوان

کنسرت گروه موسیقی مُقام ویژه بانوان (موسیقی آذری) به سرپرستی مریم سروش نسب و خوانندگی نیر فروغی به همراه گروه حرکت به کارگردانی و سرپرستی استاد فرزانه کابلی در تاریخهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶ در تالار وحدت برگزار می گردد.

تهیه کننده و برگزار کننده این کنسرت موسسه “نغمه سازخانه طهران” به مدیریت خانم “سارا سبلانی” می باشد.
فروش بلیطهای این کنسرت از شنبه ۱۰ خرداد فقط به صورت اینترنتی در سایت ایران کنسرت شروع شده است.

گروه مُقام در سال ۱۳۸۹ توسط مریم سروش نسب تشکیل گردید و در تیر ماه ۱۳۹۰ طی ۲ شب کنسرت موفق در سالن فرهنگسرای نیاوران فعالیت خود را رسما اعلام کرد. در سال ۱۳۹۱ اولین آلبوم این گروه با عنوان “اوُینار” به خوانندگی شادروان استاد “بهرام سارنگ” توسط نشر “آوا خورشید” و به نفع کودکان منطقه زلزله زده آذربایجان روانه بازار موسیقی شد.

کنسرت اخیر این گروه با ترکیب نوازندگان جدید و به همراه گروه حرکات موزون به سرپرستی و کارگردانی فرزانه کابلی می باشد. خانم کابلی پس از سالها دوری از صحنه موسیقی و حرکت، با این کنسرت دور جدید فعالیت خود را آغاز میکند.

اعضا گروه موسیقی مُقام در این کنسرت خانم ها: مریم سروش نسب نوازنده تار و سرپرست گروه، نیر فروغی آواز، مریم خدابخش نوازنده عود، حنانه سعیدی نوازنده قانون، شهرزاد پژمان نوازنده کمانچه، الهام ساعی نوازنده گارمون و گوهرناز مسائلی نوازنده نقاره و دایره می باشند.

همچنین اعضا گروه حرکت خانم ها: فرزانه کابلی کارگردان و سرپرست گروه، دریا قنبرزاده دستیار هنری، لیلی قراچه داغی، یاسمن ابراهیمی، مهتاب مترجمی، شب ناز شجاعی، سالومه مرتضوی و انیس نخعی می باشند.

مریم سروش نسب متولد ۱۳۵۰ در شهر تبریز است. شروع فراگیری موسیقی او با ساز تار نزد استاد داوود آزاد بوده و در ادامه نزد استادان هوشنگ ظریف، محمدرضا ابراهیمی، بهروز همتی و محمد رضا لطفی به یادگیری تار پرداخته است. وی فارغ التحصیل لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۸۴ می باشد. وی گروه موسیقی “مُقام” (موسیقی آذری) را در سال ۱۳۸۹ تشکیل داده و با این گروه اولین کنسرت را در سال ۱۳۸۱ اجرا کرده است. آلبوم های موسیقی که در آنها همکاری داشته عبارتند از: “ارگ خاموش” ( نوازنده تار)، “اُوینار” با صدای زنده یاد بهرام سارنگ (جمع آوری، تنظیم و نوازنده تار) آلبوم تصویری موسیقی “شادمانی نواحی ایران” (نوازنده تار)، آلبوم جدید گروه موسیقی آئین (نوازنده تار) که نیز در دست انتشار است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است