گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم جاودانگی به صدای حامد تمدن و آهنگسازی سلمان حسینی منتشر می شود

این مجموعه شامل ۸ قطعه است که دارای تنوع ملودیک و ریتمیک بوده و الهام گرفته شده از فضای موسیقی مقامی تنبور است. اشعار این اثر از مولانا، حافظ و یغما جندقی انتخاب شده است.

از قطعات این آلبوم می توان به قطعات ساقی، گل و خار، طرب و صنما اشاره کرد.

در این اثر سید سلمان حسینی، سید آریا حسینی، سید وصال حسینی و سید آرمان دکه ای (تنبور)، پریچهر خواجه (قانون)، یونس پاک نژاد (کمانچه)، آزاده شمس (قیچک)، پیام شریف نژاد (رباب)، مهربد یوسفی و عرفان متکیایی (عود)، حسین رضایی نیا (دف)، درشن آنند (طبلا)، یوسف اشرفی شهمیرزادی (تنبک)، سپیده شایان (کوزه)، حسین کمال (دهل و دایره) و بهاره عباس خان، دنیا کمالی، سارا صفاری و امیر خرمی به عنوان همخوان از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم جاودانگی در استودیو آفتاب عالمتاب به صدابرداری، میکس و مسترینگ علیرضا نکولعل تک و تهیه‌کنندگی بهاره عباس خان تولید شده است.

آلبوم موسیقی «جاودانگی» از سوی انتشارات نوفه در بازار موسیقی منتشر شده است.

جاودانگی در استودیو آفتاب عالمتاب به صدابرداری، میکس و مسترینگ علیرضا نکولعل تک و طراحی گرافیک مهدی فراهانی تهیه شده است که توسط پخش موسیقی جوان به بازار عرضه خواهد شد.

audio file بشنوید قسمتی از آلبوم «جاودانگی»

حامد تمدن خواننده اثر «جاودانگی» از سال ۸۰ فراگیری آواز را نزد محمود مخدوم آغاز کرد و دوره ی صدا سازی را نزد حمیدرضا نوربخش گذراند. جزو اعضای نهایی کارگاه آواز استاد محمدرضا شجریان بوده و در حال حاضر مشغول یادگیری فنون آوازی نزد وی است. وی علاوه بر همکاری با گروه های «هوران»، «چریکه» و «حصار» به همکاری در گروه های موسیقی نمایش های “مشروطه بانو” (کارگردانی حسین کیانی) و “عشق و عالیجناب” (کارگردانی حسین پاکدل) مشغول بوده است. او همچنین رتبه سوم گروه نوازی جشنواره ملی جوان و جزو برگزیدگان جایزه بزرگ مرحوم ایرج بسطامی بوده است.

آهنگساز آلبوم «جاودانگی» سید سلمان حسینی می باشد؛ وی تنبور نوازی را از کودکی آغاز کرد و استادش در زمینه تنبور و مقام های تنبوری، پدربزرگش سید قدمیار حسینی استاد تازه درگذشته تنبور کرمانشاه است. روایت زنده یاد سید قدمیار حسینی از مقام های تنبوری، قدیمی ترین و شاید اصیل ترین باشد.

سید سلمان حسینی، برادرانش و نیاکانش نسل اندر نسل تنبور نواز بوده اند. وی فارغ التحصیل موسیقی کلاسیک ایرانی است و سالها با گروه موسیقی مدرن به رهبری علیرضا مشایخی همکاری می کند. او در سال ۱۳۸۳ گروه موسیقی خودش را به نام «چریکه» بنیان نهاد. اکنون سید سلمان حسینی در زمینه اجرا و پژوهش در موسیقی مقامی فعالیت می کند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است