گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اجرای افرو تنورز و صهبای کهن در خانه هنرمندان

سفارت آفریقای جنوبی در تهران به مناسبت روز میراث (۲۳ سپتامبر) و جشن بیست سالگی آزادی و دموکراسی این کشور برنامه فرهنگی دو روزه ای را ترتیب داده است. این برنامه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، دوم و سوم مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می گردد و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

برنامه روز چهارشنبه، اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی اَفرو تنورز از آفریقای جنوبی و گروه موسیقی ایرانی صهبای کهن از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۲ است و روز پنج شنبه سه فیلم آفریقای جنوبی از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۲ به نمایش در می آید.


اَفرو تنورز

اَفرو تنورز، گروهی متشکل از سه خواننده تنور به نام های آگوس موآهی، گیون مابنا و لاکی سیباندان است که همکاری خود را از سال ۱۹۹۷ آغاز نموده اند. هر سه آنها در Pretoria Technical College و در دپارتمان اپرا زیر نظر اریک مولر (Eric Muller) و پیر دو توآ (Pierre du Toit) آموزش دیده اند. افرو تنورز موفق به دریافت دیپلم ملی هنر های اجرایی با تخصص در زمینه اپرا شدند.

این سه خواننده با استعداد، با علاقه سرشار از زندگی خود به ژانر اپرا در بازارهای محلی موفقیت چشمگیری داشته اند. تمامی اجراهای این گروه توجه و تشویق مخاطبان را به خود جلب کرده است. رپرتوار افرو تنورز آثار برتر موسیقی لایت کلاسیک و بهترین آهنگ های سنتی آفریقایی را در بر می گیرد.


گروه صهبای کهن

گروه صهبای کهن در سال ۱۳۷۸ توسط سجاد پورقناد تاسیس شد. این ارکستر تا سال ۱۳۹۰ به سرپرستی علی نجفی ملکی (نوازنده نی این گروه) و پس از آن با سرپرستی سجاد پورقناد به فعالیت پرداخته است.

چهارشنبه دوم مهرماه، بخشی از اعضای گروه صهبای کهن شامل: پیمان ناصح پور (تنبک، دایره و دف)، سجاد پورقناد (تار)، اشکان کمانگری (آواز)، علیرضا دریایی (کمانچه) در خانه هنرمندان به اجرای برنامه ای در مایه ماهور و اصفهان خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، آخرین برنامه گروه صهبای کهن مربوط به هفده روز پیش و از سری برنامه های جشن دهمین سالگرد تاسیس سایت گفتگوی هارمونیک بوده است که با ترکیبی دیگر از اعضای این گروه به اجرا رسیده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • سلام و عرض ادب
    من از ابتدای برنامه توو سالن حاضر شدم تازمانی که آفریقایی ها اجرا کردن و مردم رفتن و در سالن رو قفل کردن! ظاهرا برنامه تموم شده بود!از یکی از مسئولین سالن اجرای شما رو جویا شدم که گفت مجوز ندادن به شما!!خیلی ناراحت شدم و برگشتم خونه،وای به حال ما ،به کجا قراره بره سرنوشت ما خدا داند…

بیشتر بحث شده است