گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

برگزاری دومین جلسه اهدای خون هنرمندان موسیقی

دومین جلسه گردهمایی اهالی موسیقی برای اهدای نمونه خون برای کمک به بانک سلولهای بنیادی، امروز صبح در بیمارستان شریعتی برگزار شد. با توجه به این واقعیت که اکثر موسیقیدانان شناخته شده ایران بیشتر از ۵۵ سال سن دارند و اهدای نمونه خون هم تنها برای سنین ۱۸ تا ۵۵ سال امکان پذیر بود، در برنامه پنجشنبه ۲۹ آبان، از هنرمندان جوانی که در ارکسترها و کرهای مختلف به فعالیت می پردازند نیز دعوت به شرکت در این حرکت خیریه شد و این اتفاق موجب حضور قابل توجه این جوانان خیر شد.

برنامه امروز با چند چالش همراه بود که اولین آن فقط مربوط به برنامه امروز و بقیه مشکلاتی است که در صورت رفع، حداقل تا ماه های آینده روند دریافت سلول های بنیادی را دچار مشکل خواهد کرد:

۱- همزمانی دو گردهمایی در روز پنجشنبه:
گردهمایی امروز مقارن بود با تشیع جنازه هنرشناس و پژوهشگر قدیمی موسیقی ایران زنده یاد بهمن بوستان؛ همزمانی این دو گردهمایی باعث عدم حضور بسیاری از هنرمندان موسیقی شد. از همینجا درود می فرستیم به زنده یاد بهمن بوستان عزیز و دوستدارانش که در این مراسم تشیع این چهره برجسته فرهنگی حضور داشتند و امیدواریم به زودی در صف اهدا کنندگان سلول های بنیادی قرار بگیرند.

۲- عدم امکان تبلیغات گسترده:
ممنوعیت عکاسی و فیلم برداری در بیمارستان شریعتی موجب سخت تر شدن امکان تبلیغات تصویری برای این حرکت خیریه شده است.

۳- محدودیت زمانی ارسال خون:
بیمارستان شریعتی به عنوان تنها دریافت کننده نمونه خون برای سلول های بنیادی تنها می تواند فاصله زمانی ۹ بامداد تا ۱۳ دریافت داشته باشد؛ به همین دلیل بسیاری از افرادی که کارمند هستند در این زمان امکان حضور در این مکان را ندارند.

۴- محدودیت جا و مکان:
بخش اهدای سلولهای بنیادی بیمارستان شریعتی، از نظر محل قرار گیری دچار دو مشکل است،‌ یکی مجاور بودن با قسمتی که در آن ساختمان جدیدی در حال ساخت است و دوم کوچک بودن محل اهدای خون برای گردهمایی های خیریه که در این محل برگزار می شود.

با وجود این مشکلات احتمالا بانک سلولهای بنیادی ایران، همچنان پیشرفت کندی از نظر دریافت نمونه خون خواهد داشت و جا دارد مسئولان به این مشکلات فورا رسیدگی کنند.

حضور گسترده امروز خیرین باعث شد استادان و هنرمندان عزیزی مانند: مسعود شعاری، دکتر محمدرضا آزاده فر، مهدی قاسمی و وصال عرب زاده با تاخیر زیادی وارد بخش نمونه خون شوند و نیز هنرمندان و پژوهشگران گرامی همچون: حسین دی پیر و یونس محمودی که به دلیل تعطیلی زود هنگام این مرکز، نتوانستند نمونه خون خود را اهدا کنند که از همینجا از صبر و بردباری و حضور این عزیزان تشکر می کنیم.

جا دارد در پایان این نوشته از همکاری صمیمانه پرسنل زحمت کش و انسان دوست بیمارستان شریعتی که با وجود تمامی مشکلات و محدودیتها با روی گشاده و صبر، پذیرای خیرین هنرمند بودند تشکر کنیم.

قطعا گردهمایی امروز اهالی موسیقی، آخرین حضور آنها در برنامه های خیرخواهانه نخواهد بود و آنها همچون گذشته با حضور در چنین مراکزی و همینطور برگزاری کنسرت های خیریه، انسان دوستی خود را بیشتر به نمایش خواهند گذاشت.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است