گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گزارشی از رونمایی «لحظه های بی زمان» در شهر کتاب فرشته

پنجشنبه بیستم آذر، شهر کتاب فرشته برگزار کننده رونمایی آلبوم «لحظه های بی زمان» با آهنگسازی‌، روزبه تابنده و رهبری پروفسور منوچهر صهبایی بود. «لحظه های بی زمان» به تازگی توسط موسسه فرهنگی و هنری «شهر آفتاب» شیراز منتشر شده است و توسط پخش «جوان» در فروشگاه های آثار صوتی و تصویری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

در ابتدای این برنامه محسن خباز مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری «شهر آفتاب» شیراز با عنوان کردن این موضوع که امروز میهمان مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری «شهر آفتاب» در تهران هستیم، برنامه را آغاز کرد.



وی گفت: تمام هزینه های ضبط اثر با آهنگساز آن بوده است و این موسسه از زمان اخذ مجوز تا طراحی جلد و پخش آن همکاری اش را با آهنگساز آغاز کرده است.



بعد از سخنان محسن خباز،‌ پروفسور منوچهر صهبایی رهبر این اثر سخنان خود را با این گفته آغاز کرد که رهبری این اثر را به صورت کاملا افتخاری و بدون دریافت هیچ هزینه ای چه زمان ضبط اثر و چه اجرای آن در تهران و شیراز انجام داده است.



صهبایی در ادامه افزود: من چندان موافق ضبط آثار ارکسترال نیستم و علاقه دارم شنونده در کنسرتها موسیقی ارکسترال را بشنوند ولی برای حفظ آثار موسیقی ایرانی ناچاریم که این آثار را ضبط استودیویی کنیم.



پس از این سخنان منوچهر صهبایی، روزبه تابنده آهنگساز این اثر با یادی از علیرضا خورشیدفر، هنرمند تازه درگذشته عرصه موسیقی که در این آلبوم به نوازندگی کنترباس پرداخته است به نحوه تمرین و ضبط این اثر پرداخت.



او به نگاهش در زمینه آهنگسازی و ضبط آنسامبل اشاره کرد و تاکید کرد، بهتر است آهنگسازان ایرانی از ضبطهای مولتی ترک که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است، تا حد امکان بپرهیزند.

در انتهای این مراسم، مستندی از مراحل ضبط این آلبوم در استودیو پاپ، به نمایش درآمد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است