گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دورۀ آزاد مبانی اتنوموزیکولوژی در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد

انجمن انسان‌شناسی ایران اقدام به برگزاری یک دورۀ دوازده جلسه‌ای مبانی اتنوموزیکولوژی جهت علاقمندان به صورت آزاد نموده است. این دوره توسط دکتر محمدرضا آزاده‌فر ارائه می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی اعطا خواهد شد.

مواد ارائه شده در این دوره دربرگیرندۀ آخرین دستاوردهای مطالعاتی در دو حوزۀ مردم‌شناسی موسیقی و مطالعات قوم‌نگاری موسیقی است و موضوعات متنوعی مانند مفاهیم اتنوموزیکولوژی، هویت، جنسیت، تحقیق در محل، موسیقی و بدن و شمار دیگری از مطالب مرتبط را شامل می‌شود.

این دوره با نمایش فیلم و نمونه‌های صوتی موسیقی سایر ملل همراه است.

کلاس‌ها در روزهای چهارشنبه ساعت ۱۶ در تهران، پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طبقه اول، دفتر انجمن انسان‏شناسی ایران برگزار می شود. علاقمندان می‌توانند با تماس با شماره های تلفن: ۶۱۱۱۷۸۷۱-۸۸۳۳۳۷۷۸ نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام نمایند. جهت کسب اطلاع بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. _
این دومین دوره آزاد رشته‌ی اتنوموزیکولوژی توسط دکتر محمدرضا آزاده‌فر است که در سال جاری برگزار می شود؛ دوره اول در موسسه رخداد تازه برگزار شد.

محمدرضا آزاده‌فر دکترای خود را در رشته‌ی اتنوموزیکولوژی از دانشگاه شفیلد انگلستان در سال ۲۰۰۴ میلادی دریافت کرد و بلافاصله به‌عنوان فیلوشیپ وارد دوره‌ی فوق تخصص دانشگاه لندن شد. او هم‌زمان با طی این دو دوره به‌عنوان استاد در دانشگاه‌های مختلف انگلستان به تدریس دروس متنوعی اشتغال داشت. آزاده‌فر موسیقی را در سنین نوجوانی از هنرستان موسیقی اصفهان آغاز کرد و سال‌ها به نوازندگی ساز سنتور اشتغال ورزید.

بعضی از مراتبی که وی در زمینه‌ی موسیقی کسب کرده است عبارتند از: جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم در جشنواره سینمای جوان سال ۱۳۶۶ برای فیلمی از اصغر فرهادی، جایزه‌ی بهترین تصنیف موسیقی در هنرستان موسیقی اصفهان به سال ۱۳۶۷، جایزه‌ی بهترین تدوین فیلم موزیکال در جشنواره سینمای جوان سال ۱۳۷۲، عضویت در کمیته‌ی اجرایی قوم‌ موسیقی‌شناسی در انگلستان بین سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۰ میلادی، طراحی دو واحد درسی جدید برای دانشگاه‌های بریتانیا در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳، و دریافت بورس فیلوشیپ از دانشگاه لندن در سال ۲۰۰۴. آزاده‌فر نویسنده‌ی آثار متعددی در زمینه‌ی موسیقی به زبان‌های فارسی و انگلیسی و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است