گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جانی لنگ (Jonny Lang) نواختن گیتار را از سن ۱۲ سالگی پس از اینکه به همراه پدر خود به دیدن کنسرت گروه Bad Medicine( یکی از از معدود گروههای Blues در Fargo) رفت، آغاز کرد. او خیلی زود کلاسهای آموزش گیتار خود را نزد Ted Larsen نوازنده گیتار گروه Bad Medicine آغاز کرد. او به گروه Bad Medicine که بعدا نام خود را به Kid Jonny Lang and the Big Bang تغییر داد پیوست.

گروه به Minneapolis نقل مکان کرد و آلبوم Smokin را مستقل منتشر کرد. Lang در سال ۱۹۹۶ قراردادی با شرکت A&M Records امضا کرد. او تک خوانی انتقادی با نام Lie to Me در ۲۸ژانویه ۱۹۹۷ منتشر کرد و کاندید جایزه Grammy شد.


audio file
بشنوید قسمیت از “Smokin” را

این رویه با قطعه های احساسی بیشتری مثل Long Time Coming در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۳ ادامه پیدا کرد. او همچنین کاور Edge Winter با نام Dying to Live را ساخت. جدیدترین آلبوم او تحت تاثیر انجیل در سال ۲۰۰۶ با نام Turn Around منتشر شد و او را برای اولین بار برنده جایزه Grammy کرد.

Lang در ۸ ژوئن ۲۰۰۱ با دوست قدیمی خودHaylie Johnson که بازیگر بود ازدواج کرد و در حال حاضر در لس آنجلس زندگی میکنند.

Lang در طول ۱۰ سال تورهای با Rolling Stones،Aero smith،B.B.King،Jeff Beck ،Sting داشته است . در سال ۱۹۹۹ او برای اجرا در White Houseودر مقایل رئیس جمهور کلینتون و همسرش دعوت شد. او همچنین موسیقی متن (Sound Track) فیلم Blues Brothers 2000 را با نام Cameo appearance ساخته است . در سال ۲۰۰۴ Eric Clapton از Lang برای اجرا در Crossroads Guitar Festival و به منظور افزایش درآمد Crossroads Centre Antigua دعوت کرد.

لنگ اخیرا مسیحی شده است و به صورت متدوام توجه خاصی به church Apostolic Pentecostal در لس آنجلس دارد.

تجهیزات موسیقی :
Jonny Lang عمدتا از Telecaster Thin line که بوسیله مغازه Fender Custom ساخته میشود استفاده میکند.


audio file
بشنوید “Lie To Me” را

او همچنین بعضی مواقع از محصولات Gibson Les Paul بهره میبرد. بدنه Telecaster Thin line از جنس چوب درخت صنوبر سر و گردنه آن نیز از چوب افرا ساخته شده است و در آن از پیکاب Bill Lawrence 500XLنوک وگردنه۵۰۰L و P-90 Seymour Duncan در میان آن استفاده شده است . او از پدال Route 66 برای صدا و پدال Wah Wah برای بیس در بعضی آهنگها استفاده می کند. در حال حاضر او به وسیله Fender Deluxe amp می نوازد.

اعضای گروه :

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ گروه سابق Lang شامل: Paul Diethelm گیتاریست ،Bruce McCabe کیبور، Doug Nelson بیسیست و Billy Thommes درامر هستند. Nelson در سال ۲۰۰۰ بر اثر حادثه رانندگی فوت کرد و Billy Franze جای او را گرفت .

Franze نیز در سال ۲۰۰۳ جای خود را به Jim Anton داد. در سال ۲۰۰۰ نوازنده ساکسیفون David Eiland به گروه پیوست . در سال ۲۰۰۵ Lang تماما گروه را تنظیم کرد و عازم تور اکوئستیک شد.

گیتاریست جدید گروه Reeve Carney خود را در تورهای سال های ۲۰۰۵ ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نشان داد . گروه جدید شامل نوازنده ارگ و نوازنده محلی Charles Jones و درامر Barry Alexander می باشد.

wikipedia.org

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • جانی یکی از نوازنده های مورد علاقه ی من است که علاوه بر نوازندگی صدای فوق العاده ای دارد . جانی خیلی تحت تاثیر (آلبرت کالینز) از نوازنده های بزرگ بلوز قرار گرفته بود . (کالینز) هم با telecaster می نواخت . با اینکه جانی بلوز می نوازد و بلوز هم سبک تخصصی است اما خیلی مورد استقبال مردم عادی قرار گرفته است . و آهنگ Give Me Up Again یکی از شاه کارهای او است که در Crossroads Guitar Festival این قطعه را اجرا کرد . در آینده از او بیشتر خواهیم شنید

بیشتر بحث شده است