گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گروه راک “ترن” Train


پت موناهان Pat Monahanترانه سرا و خواننده گروه ترن Train درباره منبع الهام آلبوم جدید گروه که For Me, It’s You نام دارد میگوید، هر ترانه خطاب به “تو” you است، این “تو” در هر ترانه شخصی متفاوت است، در ترانه اصلی، “تو” را خطاب به زنی که عاشقش هستم میگویم و در طول آلبوم این “تو” خطاب به فرزندانم، دوست عزیزی که از دست داده ام، مادرم، خانواده ام و گروه موسیقی من بوده است.

ترن، گروه موسیقی پت موناهان، برنده جایزه گرمی و دارای فروش مالتی پلاتینیوم (بیش از ۲ میلیون کپی) بوده است و با ترانه هایی چون Drops Of Jupiter و Calling All Angels توانسته است هواداران سرسختی در سراسر جهان بیابد.

گروه ترن در سال ۱۹۹۴ در سان فرانسیسکو و تنها با دو عضو، پاتریک موناهان-خواننده- و راب هاچکیس Rob Hotchkiss –نوازنده گیتار- شکل گرفت و این دو به اجرای موسیقی در کافه ها و کلوبهای محلی میپرداختند.

آنها پس از کسب موفقیتی نسبی، تصمیم به ایجاد گروهی کامل گرفته و گروه را با حضور جیمی استافورد Jimmy Stafford نوازنده گتار، چارلی کالین Charlie Colin نوازنده بیس و اسکات آندروود Scott Underwood نوازنده درامز تکمیل کردند.

آنها به سرعت هواداران محلی فراوانی یافته و در نشریات ایالتی شهرتی به دست آوردند. در سال ۱۹۹۷ گروه شهرت بیشتری کسب نموده و به عنوان گروه آغاز کننده کنسرت با گروههایی با شهرت ملی چون Blues Traveler، Barenaked Ladies و Counting Crows به همکاری پرداخت.

از اولین آلبوم تا موفقیت جهانی

اولین آلبوم آنها که همنام گروه Train نام داشت به طور کامل توسط اعضا تهیه شد. در ماه فوریه ۱۹۹۸ آلبوم تحت قرارداد Aware/Columbia منتشر شد و گروه در یک مینی ون کهنه و یک تریلر کوچک به قصد اجرای کنسرتهایی متعدد، به راه افتادند. این تور به برنامه های دیگری منجر شد که گروه را به مدت دوسال در جاده ها نگهداشت.

در پاییز ۱۹۹۸، مجموعه تلویزیونی Party Of Five به پخش اولین تک ترانه گرون ترن به نام Free پرداخت که ترانه محبوب ایستگاههای رادیویی نیز به شمار می آمد. دومین تک ترانه آنها Meet Virginia چهار هفته در مقام اول چارت مجله بیلبورد قرار گرفت، در ماه نوامبر آلبوم به مقام طلایی و پس از آن با فروش یک میلیونی خود به مقام پلاتینیوم دست یافت.

audio file
“Drops Of Jupiter” را بشنوید.

در اوایل سال ۲۰۰۰، ترن، مدتی از جاده خارج شد تا برای ضبط آلبوم جدید خود آماده شود. آنها در میان اجرای تور و حضور در برنامه های تلویزیونی، تمام مدت باقیمانده سال را به ضبط آثار خود پرداختند.

هنگامی که آلبوم Drops Of Jupiter در ۲۷ مارس ۲۰۰۱ منتشر شد، ترانه زیبای اصلی آن به همین نام، که قبل از آن به صورت تک ترانه منتشر شده بود، با موفقیت فراوان روبرو شده و در مقام اول چارتهای مختلف بیلبورد قرار گرفته بود. ارکستراسیون و تنظیم مفصل و باشکوه این ترانه که توسط پل باک مستر Paul Buckmaster (آهنگساز و تنظیم کننده مشهور انگلیسی که به خصوص برای همکاری با التون جان، دیوید بووی و مایلز دیویس شهرت دارد) انجام گرفته بود، موفق به جلب هواداران متعدد و تازه ای برای گروه ترن شد. ترانه Drops Of Jupiter به فروش ۲ میلیونی و مقام مالتی پلاتینیوم دست یافت و ۵۳ هفته در فهرست ۱۰۰ ترانه برگزیده قرار داشت. همچنین این ترانه برای گروه و باک مستر جازه گرمی سال ۲۰۰۲ را نیز به ارمغان آورد.

موفقیت، شکست و بازگشت

آلبوم سوم گروه My Private Nation نام داشت و در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و اولین ترانه این آلبوم به نام Calling All Angels در بسیاری از چارتها به مقام بالایی دست یافته و یکی از محبوبترین ترانه ها در فهرست بهترین ترانه های معاصر بزرگسالان بود. ترانه دوم این آلبوم به نام When I Look To The Sky نیز با ورود به چارت بهترین ۱۰۰ ترانه، موفقیت فراوانی کسب کرد. در سال ۲۰۰۴، تک ترانه Ordinary برای فیلم اسپایدرمن ۲ مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۲۰۰۷ مجددا در برنامه “قهرمانان” شبکه NBC به کار رفت. در ماه جولای ۲۰۰۵، گروه ترانه Get to Me را منتشر کرد که به مقام نهم از ۴۰ ترانه بزرگسالان مجله بیلبورد رسید. اولین آلبوم زنده گروه نیز در سال ۲۰۰۴ با عنوان Alive at Last منتشر شد.

در طی تابستان ۲۰۰۵، گروه برای ضبط چهارمین آلبوم خود به نام For Me, It’s You آماده شد. این آلبوم و تک ترانه ای که قبل از آن منتشر شد، هر دو با فروش مایوس کننده ای مواجه شدند و این آلبوم هنوز به مرحله فروش طلایی نیز نرسیده است.

از نوامبر سال ۲۰۰۶، اعضای گروه برای صرف وقت بیشتر با دوستان و خانواده برای مدتی کار ضبط و تور را محدود کردند و بنابر اطلاعات موجود در وب سایت رسمی “ترن”، پت موناهان قصد دارد آلبوم سولویی به نام Last of Seven را در سپتامبر سال جاری منتشر کند.پس از انتشار این آلبوم، موناهان مجددا با باقی اعضای “ترن” به ساخت و ضبط پنجمین آلبوم خود خواهد پرداخت.

trainline.com

en.wikipedia.org

۱ نظر

بیشتر بحث شده است