گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آغاز ششمین سال نوای موسیقی ایران

ششمین سال نوای موسیقی ایران به مدیریت هنری علی جعفری پویان و مدیریت اجرایی محمد مهدی گورنگی شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن با پیام استاد احمد پژمان و اجرای چندین برنامه ویژه در فضای مجازی آغاز می شود.
به گزارش امور رسانه ای سال نوای موسیقی ایران، ششمین سال نوای موسیقی ایران به مدیریت هنری علی جعفری پویان نوازنده و مدرس موسیقی و مدیریت اجرایی محمد مهدی گورنگی آهنگساز و مدرس موسیقی، شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن ماه با پخش پیام استاد احمد پژمان موزیسین مطرح کشورمان و اجرای چندین برنامه ویژه و متفاوت در قالب یک رویداد مجازی طی دو نوبت پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته ، در نوبت اول برنامه ها که ساعت ۱۹ شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن ماه از طریق چندین پلتفرم و صفحه های مجازی که اسامی آنها در صفحه پروژه «سال نوا» منتشر شده به مخاطبان ارائه خواهد شد، در ابتدا پیام استاد احمد پژمان به ششمین سال نوای موسیقی ایران با صدای فریبرز فرهنگ مهر به نمایش در می آید، پس از آن پیام تصویری علی جعفری پویان مدیر هنری و محمد مهدی گورنگی مدیر اجرایی ششمین سال نوای موسیقی به صورت جداگانه به نمایش در می آید.

پخش نماهنگ رویداد «سال نوا» با شعر بیژن ارژن و آهنگسازی و خوانندگی صادق نوری، انتشار ویدئوی تمبر یادبود استادان حسین دهلوی و هوشنگ ظریف با حضور حسین علیزاده و علی پویا، سخنرانی آیدین الفت مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» و پخش کلیپ درگذشتگان موسیقی ایران که در فاصله چهارمین تا ششمین سال نوای موسیقی ایران دار فانی را وداع گفتند از دیگر بخش های نوبت اول، اولین روز ششمین سال نوای موسیقی ایران هستند.

جشن تولدی برای خاچیک بابایان با روایت دوستان موسیقایی!

در بخش دوم برنامه های روز اول که از ساعت ۲۱ به نمایش در می آید، ستاد برگزاری ششمین سال نوای موسیقی ایران از مقام هنری خاچیک بابایان نوازنده با سابقه ویولن با حضور چند هنرمند شاخص و نمایش چند برنامه ویژه قدردانی خواهد کرد.

پخش چند فیلم نوازندگی خاچیک بابایان از آثاری چون «الگرو» به آهنگسازی جوزف هکتور فیکو، «چهار فصل ویوالدی» با همراهی ارکستر زهی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان، سونات برای برای ویولن و پیانو(تریل شیطان) اثرجوزپه تارتینی، «شون رزمارین» اثر فرانیس کرایسلر، «لالایی» اثر آرام خاچاتوریان و «چارداش مونتی»، پخش تصاویری از تبریک هنرمندان موسیقی ، ویدئوی اهدای تندیس و لوح قدردانی شمشین سال نوای موسیقی ایران، پخش تصاویری از پیشینه فرهنگی هنری خاچیک بابایان همراه با ویدئویی از ساحل کریمی، نمایش اجرای «کوارتت زهی خلیج فارس – تقدیم شده به خاچیک بابایان» با اثر «مینیاتور» اثر کومیتاس وارداپت، نمایش کلیپ تولد خاچیک بابایان و پخش صحبت های تعدادی از هنرمندان شاخص موسیقی کشورمان از جمله رافائل میناسکانیان، همایون رحیمیان، ابراهیم لطفی، ارسلان کامکار، مجید انتظامی، در تجلیل از مقام هنری خاچیک بابایان بخش های مختلف این نکوداشت مجازی را تشکیل می دهند.

رویداد «سال‌نَوای موسیقی ایران» پروژه‌ای است که از سال ۱۳۹۴ به ابتکار و طراحی علی جعفری‌پویان و با یاری موسیقی‌دانان ایرانی، با هدف نکوداشت و قدردانی از استادان موسیقی ایران برگزار می‌شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است