گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک هفده ساله شد

گفتگوی هارمونیک در هفدهمین سالگرد تاسیس اش باز به دلیل همه گیری ویروس کرونا امکان برگزاری گردهمایی اعضایش را نیافت و همچنین امکان برگزاری مراسم یادبود نویسنده فقید این ژورنال «خسرو جعفرزاده» به تاخیر افتاد.

در سالی که گذشت بالاخره موفق به تغییر اساسی در طراحی سایت شدیم. با اینکه بسیاری از مشکلات قدیمی سایت امروز رفع شده است ولی همچنان در مسائلی مانند صفحه نویسندگان و مترجم های سایت، جستجوی پیشرفته، مطالب مرتبط، ابعاد تصاویر و… مشکلاتی در سایت وجود دارد که امیدواریم به زودی این مشکلات حل شود.

در طراحی جدید سایت امکان استفاده از تصاویر بزرگ تری فراهم شده که البته این امکان مشکلاتی را در بخش تصاویر سایت بوجود آورده است؛ در سال گذشته تمام تصاویر جدیدی که روی سایت بارگزاری شده از ابعاد بزرگی برخوردار بوده است که سعی شده این تصاویر (که بخش زیادی از آنها متعلق به خبرگزاری های گوناگون است) همگی دارای اطلاعات مربوط به کپی رایت باشد. همچنین قصد داریم تمام تصاویر سایت را با ابعاد جدید دوباره آپلود کنیم که با توجه به تعداد چندهزار تایی پست های روی سایت، این اقدام احتمالا بسیار زمان بر خواهد بود.

یکی از مشکلات اساسی سایت در نسخه قبلی، مسئله مطالب مرتبط بود که در نسخه جدید تا اندازه ای حل شده است ولی همچنان به دلیل نامعلومی در بعضی از مطالبِ سایت ارتباط آن شماره با شماره های دیگر همان مطلب دچار مشکل می شود که در حال شناسایی دلیل این مشکل هستیم.

صفحه اینستاگرام گفتگوی هارمونیک امروز ۵۵ پست و دوهزار دنبال کننده دارد که در سال پیش رو قصد داریم فعالیت های این صفحه را گسترده تر کنیم.

در سال گذشته  آرپژ تیموریان نوازنده و روزنامه نگار موسیقی که از سال های پیش هم با ژورنال گفتگوی هارمونیک همکاری هایی داشته است، به جمع نویسندگان سایت پیوست.

ژورنال گفتگوی هارمونیک تا امروز از ۶,۲۶۸ مطلب تولید کرده است که در شاخه اخبار موسیقی ۸۱۶، در شاخه دانستنی های موسیقی ۳۴۴، در شاخه ساز و نوازندگی ۶۳۶، در شاخه فیزیک و مهندسی موسیقی ۱۵۸، در شاخه مبانی نظری موسیقی ۲۹۳، در شاخه مصاحبه و گفتگو ۳۹۸، در شاخه مطالب عمومی ۷۶۶، در شاخه موسیقی فیلم ۸۳، در شاخه موسیقی کلاسیک ۱,۳۸۸، در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی ۳,۲۶۱، در شاخه موسیقی معاصر ۸۳۰، در شاخه موسیقی ملل ۳۳۲، و در شاخه نقد و بررسی ۱,۱۴۶ مطلب را شامل می شود.

در چند سال اخیر حجم مطالب ترجمه شده از زبان های دیگر در این مجله کم شده بود که قصد داریم در سال پیش رو مانند سالهای ابتدایی فعالیت سایت، مطالب ترجمه شده بیشتری روی سایت قرار دهیم.

از اینکه ۱۷ سال همراه ژورنال گفتگوی هارمونیک بودید از شما متشکریم.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

بیشتر بحث شده است