گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اعضای گروه صهبای کهن در اولین دوره «جشنواره موسیقی کانچ ارمنستان» می نوازند

جشنواره موسیقی کانچ (Kanch) ارمنستان، امسال اولین دوره خود را به دلیل وقوع کرونا به صورت مجازی برگزار می کند. امسال اعضای گروه صهبای کهن در این جشنواره، یکی از نمایندگان کشور ایران هستند. امروز پنجشنبه ۲۶ فرودین، ساعت ۲۲ اعضای گروه صهبای کهن برنامه هایی را به صورت دو نوازی و در یک قسمت، به صورت گروه نوازی به اجرا خواهند گذاشت.

جشنواره موسیقی کانچ در بیانیه افتتاحیه خود آورده است: «این جشنواره بستری است که به نوازندگان جوان اجازه می دهد توانایی های خود را معرفی کنند؛ هدف جشنواره اتحاد همه نوازندگان از سراسر جهان، کشف استعدادهای جدید و توجه به موسیقی آکادمیک است. خصوصیت انعطاف پذیر این جشنواره در معرفی انواع موسیقی، فرصتی بی نظیر را برای شرکت کنندگان از ملل مختلف در ارائه سبک های موسیقی فراهم می کند و در نتیجه این جشنواره، راه را برای گشودن مرزها از طریق موسیقی و آشنایی با فرهنگ های بی نظیر موسیقی های ملل آسان می کند.»

جشنواره موسیقی کانچ در اولین دوره خود به خاطر مشکل همه گیری کرونا، تمامی برنامه های خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد که این برنامه ها از طریق صفحه یوتیوب و فیس بوک جشنواره به صورت آن لاین قابل دسترسی است.

برنامه جشنواره از طریق این سایت قابل رویت است.

اعضای گروه صهبای کهن که در برنامه امشب به اجرا خواهند پرداخت: سعید رحیمی (سنتور)، مهدی صالحی (سه تار)، رامین بحیرائی (آواز)، حسن خدایی نیا (کمانچه)، علی نجفی ملکی (نی)، سجاد پورقناد (تار) و آرپژ تیموریان (تنبک) هستند. در پایان برنامه های دو نوازی، بخشی از اعضای گروه صهبای کهن به اجرای یک تصنیف از ساخته های روح الله خالقی خواهند پرداخت.

هیئت داوران جشنواره بین المللی انتخاب شرکت کنندگان را به پایان رسانده و لیست ها را با توجه به گروه های سنی تنظیم کرده است. مرحله پذیرش درخواست های شرکت کنندگان در جشنواره در ۳۱ مارس به پایان رسید. به دلیل مشکل همه گیری کوید ۱۹، نوازندگان جوان ۱۱ تا ۱۹ ساله این فرصت را داشتند که فیلم های خود را برای هیئت داوران ارسال کنند. طبق برنامه تأیید شده، سه گروه سنی تشکیل شده: گروه (A) 11 تا ۱۳ ساله ، گروه (B) 14 تا ۱۶ ساله، گروه (C) 17 تا ۱۹ ساله هستند.

دبیر و بنیانگذار این جشنواره، داویت بخشیان (Davit Bakhshiyan) پیانیست بین المللی ارمنی (متولد جمهوری آرتساخ) است که غیر از موفقیت های بین المللی در تکنوازی پیانو، به عنوان سخنران نیز در کشورهای مختلف حضور داشته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است