گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک هجده ساله شد

گفتگوی هارمونیک امروز به هجدهمین سالگرد فعالیت اش رسید. گردهمایی سالانه این ژورنال که دو سال بود که به دلیل همه گیری ویروس کرونا امکان برگزاری نیافته بود، امسال به دلیل فروکش کردن موج کرونا برگزار شد و هیات نویسندگان و مترجمان سایت گرد هم آمدند.

در سال گذشته گروه برنامه نویسان سایت، همچون سال‌های پیش، در پی رفع مشکلات فنی سایت بودند؛ خوشبختانه در روزهای پیش یکی از مهمترین مشکلات فنی سایت که مربوط به نمایش تصاویر بود به کلی حل شد و هم اکنون مسئولین فنی سایت مشغول حل مشکلات نهایی تصاویر اصلی مقاله های قدیمی و همچنین مشکلات مربوط به مطالب مرتبط مقالات سایت هستند.

امسال دو نویسنده جدید به جمع نویسندگان ثابت سایت افزوده شدند؛ سعید مجیدی، خواننده، منتقد و پژوهشگر موسیقی و فرهاد پوپل آهنگساز و پژوهشگر تاریخ موسیقی مقیم کشور انگلیس. امیدواریم از هر دوی این نویسندگان در سال آینده مطالب با ارزشی را به انتشار برسانیم.

در سال گذشته برنامه ریزی‌هایی برای تولید محتوای صوتی و تصویری بر روی سایت انجام شده است که امیدواریم به زودی نتیجه این تلاش ها بر روی این وب سایت و همچنین صفحه اینستاگرام گفتگوی هارمونیک به انتشار برسد.

گفتگوی هارمونیک امروز از ۶,۶۴۱ شماره مطلب منتشر شده بر روی سایت، ۸۷۰ شماره خبر، ۳۶۹ شماره دانستی های موسیقی، ۶۵۰ شماره ساز و نوازندگی، ۱۵۹ شماره فیزیک و مهندسی موسیقی، ۲۹۳ شماره مبانی نظری موسیقی، ۴۱۹ شماره مصاحبه و گفتگو، ۷۸۶ شماره مطالب عمومی، ۸۴ شماره موسیقی فیلم، ۱,۴۱۸ شماره موسیقی کلاسیک بین المللی، ۳,۵۴۱ شماره موسیقی کلاسیک ایرانی، ۸۴۵ شماره موسیقی معاصر، ۳۴۴ شماره موسیقی ملل، ۱,۲۹۹ شماره نقد و بررسی به انتشار رسیده است.
در مقایسه با سال گذشته در شاخه مبانی نظری موسیقی رشدی نداشته ایم و در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی مانند سالهای گذشته، بیشترین رشد را شاهد بوده ایم.

صفحه اینستاگرام گفتگوی هارمونیک امروز ۶۸ پست و ۵,۴۱۰ دنبال کننده دارد که همانطور که گفته شد، در سال پیش رو قصد داریم فعالیت های این صفحه را گسترده تر کنیم.

در نشست امروز شاهین مهاجری، آروین صداقت کیش، محمدعلی پورخصالیان، سعید یعقوبیان، سجاد پورقناد، منیره خلوتی، محبوبه خلوتی و کامیار صلواتی حضور داشتند.

ضمن تشکر از اینکه ۱۸ سال همراه ژورنال گفتگوی هارمونیک بوده اید، امیدواریم در سالهای آینده نیز همراه ما باشید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۳

بیشتر بحث شده است