گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «پرسه و کوچ» به آهنگسازی و اجرای میلاد آذری رونمایی شد

مراسم رونمایی از آلبوم «پرسه و کوچ» به آهنگسازی میلاد آذری برای پیانو سولو روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸:۳۰ با مجری گری احسان زیور عالم و سخنرانی یاشار درفشه، همایون آرام فر، با حضور دست‌اندرکاران آلبوم و جمعی از اهالی موسیقی در موسسه فرهنگی طنین آوش برگزار شد.

یاشار درفشه به عنوان مدیر انتشارات ارغنون و انتشاردهنده آلبوم اولین سخنران بود؛ محور سخنرانی او دغدغه های این روزهای دنیای موسیقی بود؛ وی خاطرنشان کرد موسیقیدان به عنوان یک هنرمند نیاز دارد تا از دیگر هنرها نیز سررشته داشته باشد تا بتواند با الهام از هنرهای دیگر و در کنار هم گذاشتن آنها اثر زیبایی خلق کند. او از فضای سطحی این روزهای موسیقی انتقاد کرده و افزود: متاسفانه بعضی از فعالان حوزه موسیقی اطلاعات بسیار اندکی در این حوزه دارند. در مورد آلبوم نیز از سیال و بی‌آلایش بودن قطعات تمجید کردند و افزود: میلاد آذری خودش نیز انسان با شخصیت و بانگاهی خاص و جالب توجه به موسیقی می باشد.

احسان زیور عالم چهره فعال در حوزه تئاتر و به عنوان مجری برنامه از چگونگی آشنایی و دوستی هشت ساله با میلاد آذری سخن گفت و افزود: سلایق فکری و هنری ما بسیار به همدیگر نزدیک است و یک طنازی و شوخ‌طبعی خاصی در کارهای میلاد وجود دارد که این مورد تمجید و توجه من قرار می گیرد.

پس از آن همایون آرامفر آهنگساز و پیانیست، دیدگاه خود را در مورد آلبوم بیان کرد؛ وی از درون مایه کارها و فضای تماتیک از موسیقی آذربایجان گرفته تا موسیقی فرانسوی و طیف وسیعی از قطعات به لحاظ فضاسازی تمجید کرده و خاطر نشان کرد: موسیقیدان هم بودن اصلا کار ساده ای نیست، یک فرد نیاز دارد یک بخش بزرگی از عمر و زندگی خود را وقف موسیقی بکند که تازه بتواند یک نوازنده خوب شود اما سخت تر از آن آهنگسازی در چنین فضاهای فکری خاص است.

در پایان این بخش نیز میلاد آذری به عنوان پدیدآورنده آلبوم سخنرانی کرد و درباره دغدغه هایش و دلایل پدید آوردن این قطعات سخن گفت. وی خاطر نشان کرد: دهه دوم زندگی انسان پر از فراز و نشیب و احساسات متفاوت است گاه متضاد است، این آلبوم همان احساسات و تاثیرات از اتفاقات پیرامون من از ۲۰ سالگی تا ۳۰ سالگی می باشد و دلیل نامگذاری پرسه و کوچ همان کوچ کردن از یک فضای فکری و احساسی به فضایی دیگر می باشد.

پس از بحش او به اجرای یک قطعه از آلبوم و دو قطعه از قطعات فیکرت امیرف پرداخت. پایان بخش این برنامه مراسم امضای آلبوم بود.

آلبوم «پرسه و کوچ» در هم به صورت فیزیکی (سی.دی صوتی) و هم به صورت آنلاین (بر روی سایت بیپ تیونز) به انتشار گذاشته شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • هرکدام از قطعات این آلبوم حس و حال خاص خودش رو داره که در کنار هم این شاهکار هنری رو خلق کرده. جالبه که بعد از دها بار شنیدن ترک ها باز هم از خلاقیت کار ،شگفت زده می شین .

بیشتر بحث شده است