گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بیانیه هیات داوارن چهارمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی

چهارمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی را در شرایطی به اجرا در آوردیم که ضرورت حضور اهل هنر و به ویژه هنر موسیقی در چنین فعالیت هایی بیشتر و بیشتر احساس می شود. حضور اهل قلم و اندیشه در عرصه موسیقی می تواند بهتر از هر اقدام دیگری ارزش های این هنر معنوی را آشکار سازد، بویژه که امسال هیات داوران با مقالاتی بهتر و عمیق تر در شاخه های مختلف موسیقی روبرو گردیدند.

هیات داوران امیدوار است در جشنواره امسال بتواند زمینه را برای حضور بیشتر اهل اندیشه و موسیقی در جهت نمایان شدن بهتر ارزشهای این هنر فراهم سازد.

در زمینه مقالات امسال با چندین مقاله پژوهشی ارزشمند روبرو بودیم و به همین دلیل برای انتخاب بهترین ها با دشواری مواجه شدیم، با این حال پس از تبادل نظر های بسیار و علی رغم ضیق وقت، توانستیم به نتیجه لازم برسیم.

در بخش مقالات ژورنالیستی متاسفانه با آثار درخور زیادی روبرو نبودیم، علت روشن است، ورود به عرصه ادبیات ژورنالیستی نیاز به گذراندن دوره های آموزشی ویژه ای دارد و لازم است چنین دوره هایی برای علاقمندان این رشته برگزار شود. هیات داوران امیدوار است صاحبان قلم ژورنالیستی در این حوزه، بیشتر فعالیت داشته باشند تا زمینه آموزش علاقمندان در موسیقی فراهم شود.

در انتخاب وب سایت های موفق لازم میدانیم اشاره کنیم که امسال، سایت های مناسب تری نسبت به سالهای گذشته به دست ما رسید و این خود اشارتی است بر این نکته که تجربیات قبلی برای عرضه کنندگان موثر بوده است.

ضعف عمده وب سایتهای مذکور اول در تجربه های اندک طراحی آنها و دوم، ارتباط میان محتوا، طراحی و سایر بخش های وب سایت است، بویژه آنکه این تناسب در مورد حضور بخش های تبلیغاتی نیز ضروری است. با این حال از نقطه نظر محتوا با مطالب بهتری روبرو شدیم ولی آنها همچنان دچار ضعفی هستند که در مقالات ژورنالیستی به آن اشاره شد.

در بخش وبلاگ، همچنان مشکلات گذشته وبلاگ نویسی قابل مشاهده بود، جا دارد نویسندگان وبلاگ به تفاوت کاربرد شخصی وبلاگ با کاربردهای وب سایت، آشنا شوند و عنصر فردیت را در وب لاگ هایشان افزایش دهند و بتوانند نتیجه گام های بهتری را در جشنواره های بعدی بردارند.

هیات داوران ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران این جشنواره امیدوار است از هم اکنون زمینه های لازم برای برگزاری بهتر جشنواره های بعدی آغاز شود تا هم عرضه کنندگان و هم هیات داوران زمان کافی برای تجزیه و تحلیل آثار عرضه شده داشته باشند.

 

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است