گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«کدام‌طرف اعتقادی به گفت‌وگو ندارد؟»

هادی سپهری در حال همراهی ارکستر سمفونیک تهران در سمفونی «ارمیا» از محمدسعید شریفیان (عکس هلیا سعیدی از سایت موسیقی ما)

در روزهای گذشته خبر دستگیری و همینطور آزادی عده‌ای از اهالی موسیقی در مطبوعات منتشر شد. در آخرین مورد نیز خبر بازداشت همکار قدیمی این مجله هادی سپهری در پی تعطیلی آموزشگاه او در شهر کرج منتشر شد. «خانه موسیقی» در روزهای اخیر اخباری را درباره پی‌گیری و آزادی تعدادی از موسیقیدانان بازداشت شده از جمله نوید افقه، فرشاد رستمی و محمود میرزایی منتشر کرد و در پی آن از منتقدان «خانه موسیقی» دعوت به گفت‌وگو  کرد. دیدبان موسیقی ایران پس از انتشار این پیام، بیانیه ای منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

دیدبان موسیقی ایران: هفته گذشته متنی از سوی خانه موسیقی منتشر شد که خانواده موسیقی را به گفت‌وگو درباره شرایط حال حاضر فرامی‌خواند.

نکته درخور توجه در این متن اتهامی بود که دست‌اندرکاران خانه در بخشی از متن خود به طور ضمنی متوجه منتقدانشان کردند که گویی منتقدان این نهاد برخلاف مدیران و گردانندگان خانه اعتقادی به گفت‌وگو ندارند.

بخشی از متن خبر مورخه ۲۱ آذر سایت خانه موسیقی:
«چندی پیش تعدادی از اهالی محترم موسیقی نامه‌ای خطاب به هیئت مدیره خانه موسیقی ایران منتشر کرده و نقدهایی نسبت به عملکرد این نهاد صنفی در مورد پیگیری وقایع اخیر بیان شد.
ما از بسیاری از این عزیزان دعوت به گفت‌وگو و شنیدن حرف‌ها و نقدهایشان کردیم و متاسفانه هیچ کدام از این دوستان حاضر به حضور و گفت‌وگو نشدند.
اما خانه موسیقی کماکان به تعامل، حرف زدن و خرد جمعی اصرار و باور دارد.»

دیدبان موسیقی ایران بدون هیچ توضیح اضافه و در راستای طرح مکرر این ادعا از سوی خانه و تکذیب آن از جانب منتقدان، از مدیران و گردانندگان این نهاد که حداقل طی ۱۰ سال گذشته به طور پیوسته در مناصب تصمیم‌گیری اعم از هیات‌مدیره، شورای عالی و مدیرعاملی حضور داشته‌ و دارند دعوت می‌کند تا باحضور در جلسه‌ای در فضای مجازی (با توجه به امکانات متناسب و گستره مخاطبان: کلاب‌هاوس) یا جلسه‌ای حضوری در مکانی به‌جز خانه موسیقی و با شرکت آزادانه اصحاب رسانه و موسیقی پاسخ‌گوی نمایندگانی از منتقدان خود باشند تا حداقل برای افکار عمومی جامعه موسیقی یکبار برای همیشه روشن شود کدام طرف اعتقادی به گفت‌وگو نداشته و ندارد.

دیدبان موسیقی ایران

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است