گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک نوزده ساله شد

گفتگوی هارمونیک پس از سپری کردن سالی پر از بیم و امید به نوزدهمین سالگرد فعالیت اش رسید. گردهمایی سالانه این ژورنال با همراهی هیات نویسندگان سایت برگزار شد.

در شش ماه گذشته فعالیت‌های صفحه‌های تلگرام و اینستاگرام سایت تحت تاثیر وقایع اخیر کمتر به روزرسانی شد و تنها به روزرسانی این صفحه‌ها مربوط به اخبار تاسف‌بار درگذشت سه تن از اهالی موسیقی بود.

در سال گذشته زهرا نصیری، نوازنده و مدرس ویولن که مطالب متعددی از وی در ژورنال گفتگوی هارمونیک به انتشار رسیده بود، به صورت رسمی به جمع مترجمان سایت پیوست و نیز رضا ضیائی سازنده خانواده ویولن و پژوهشگر عرصه سازسازی که به دلیل مشغله‌های گوناگون و مخصوصاً به عمل رساندن پروژه قیچک نوین، چندسال همکاری‌اش را با ژورنال گفتگوی هارمونیک قطع کرده بود، مجدداً با انتشار مقاله‌ای به شورای نویسندگان سایت برگشت.

در سال گذشته قرار بود برنامه تولید محتوای صوتی و تصویری بر روی سایت آغاز شود که به دلیل رکود و سکونی که در ماه های پایانی سال گذشته اتفاق افتاد، این برنامه به طور موقت متوقف شد. امیدواریم به زودی نتیجه این تلاش‌ها بر روی این وب سایت و همچنین صفحه اینستاگرام گفتگوی هارمونیک به انتشار برسد.

گفتگوی هارمونیک امروز از ۶,۹۹۶ شماره مطلب منتشر شده بر روی سایت، ۸۸۹ شماره خبر، ۳۷۱ شماره دانستی های موسیقی، ۶۶۸ شماره ساز و نوازندگی، ۱۶۱ شماره فیزیک و مهندسی موسیقی، ۳۰۶ شماره مبانی نظری موسیقی، ۴۵۲ شماره مصاحبه و گفتگو، ۸۳۷ شماره مطالب عمومی، ۸۴ شماره موسیقی فیلم، ۱,۴۵۷ شماره موسیقی کلاسیک بین المللی، ۳,۸۷۸ شماره موسیقی کلاسیک ایرانی، ۸۷۱ شماره موسیقی معاصر، ۳۸۵ شماره موسیقی ملل، ۱,۴۱۵ شماره نقد و بررسی به انتشار رسیده است.

در مقایسه با سال گذشته در شاخه موسیقی فیلم رشدی نداشته ایم و در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی مانند سال‌های گذشته، بیشترین رشد را شاهد بوده ایم.

صفحه اینستاگرام گفتگوی هارمونیک امروز ۷۹ پست و ۵,۳۲۶ دنبال کننده دارد.

در نشست امروز علیرضا میرعلی‌نقی، شاهین مهاجری، آروین صداقت کیش، هادی سپهری، محمدعلی پورخصالیان، سعید یعقوبیان، سجاد پورقناد، محبوبه خلوتی حضور داشتند.

ضمن تشکر از اینکه ۱۹ سال همراه ژورنال گفتگوی هارمونیک بوده اید، امیدواریم در سالهای آینده نیز همراه ما باشید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۴

بیشتر بحث شده است