گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

حضور گروه موسیقی دل آوا در فستیوال رنسانس ارمنستان

گروه موسیقی دل آوا مقام نخست بخش موسیقی فولکلور را در فستیوال موسیقی رنسانس ارمنستان دریافت کرد. این فستیوال هر سال به مناسبت سالگرد کشتار ارامنه و یادمان این واقعه تاریخی در شهر گیومری از ۱۰ آوریل تا ۱۰ می‌ برگزار می‌گردد و از تمامی‌ دنیا گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف و سبک‌های گوناگون موسیقی در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال بین‌‌المللی، چندی قبل فراخوانی اینترنتی برای شرکتِ گروه‌های مختلف موسیقی از سراسر جهان داده بود که در آن امکان حضور گروه‌های مختلف در سبک هایی مثل جز، راک، کلاسیک، موسیقی کانتری و… وجود داشت.

گروه موسیقی دل آوا به مدت بیست دقیقه قطعات فولکلور ایرانی (قطعات لری، بختیاری و خراسانی) و همچنین قطعاتی از موسیقی دستگاهی را در دستگاه شور مانند تصنیف ای عاشقان اثر کیهان کلهر و قطعه ی انتظار اثر پژمان اختیاری را نواختند. اجرای این گروه مورد استقبال داوران قرار گرفت و همینطور از سوی کنسرواتوار شهر گیومری ارمنستان به نوازندگان این گروه دیپلم افتخار تقدیم شد.

اهداف این جشنواره:

۱- ایجاد ارتباطهای جدید و خلاق بین موسیقیدان مختلف

۲- آشنایی هنرمندان خارجی با فرهنگ ارمنی

۳- فراهم کردن فرصتی برای نوازندگان برای نشان دادن مهارت های خود

۴- ارتقاء موسیقی کلاسیک، پاپ و موسیقی ملی

مسابقات جشنواره:

۱- مسابقه بین المللی آهنگسازان جوان

۲- مسابقه بین المللی نوازندگان

۳- جلسه علمی بین المللی تحت عنوان گفتگوی فرهنگ ها

۴- کنسرت و مستر کلاس با اساتید و نوازندگان برجسته ارمنی و غیر ارمنی

گروه موسیقی دل آوا در سال ۱۳۹۱ به سرپرستی غزاله طهرانی نوازنده سنتور و فارغ التحصیل رشته موسیقی از کنسرواتوار تهران در مقطع کارشناسی، تشکیل شد.

اعضای این گروه موسیقی دل آوا:

غزاله طهرانی (نوازنده سنتور): از سن ۱۸ سالگی به تشویق خواهر خود (از بانوان نوازنده نی در اصفهان) آموزش سنتور را نزد اساتید مختلفی چون :خانم آقایی، آقایان دیهیم نیا و میرزایی در اصفهان آغاز نموده و همزمان با ادامه تحصیل در تهران نزد اساتیدی چون: محسن غلامی و پشنگ کامکار، شاگردی نموده است. همچنین در زمینه خوانندگی با گروه کر کنسرواتوار تهران و گروه کر آناهید همکاری داشته است و هم اکنون در آموزشگاه موسیقی «هماهنگ» مشغول تدریس می باشد.

فاطمه کریمی (نوازنده کمانچه): کارشناسی موسیقی از هنرستان عالی تهران، او ردیف موسیقی دستگاهی و قطعات کمانچه را زیر نظر اردشیر کامکار گذرانده و در گروهای موسیقی نی داوود، نی نوا و مهراس حضور دارد و کنسرت هایی در مناطق مختلف ایران داشته است. او همچنین به تدریس در آموزشگاه موسیقی نی نوا مشغول می باشد.
رویا احمدی (نوازنده دف): کارشناس ارشد ادبیات فارسی. از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه ای خود را با نوازندگی ساز دف و عضویت در گروه چهل دف آغاز کرده و با نوازندگی ساز تنبور نزد استاد کیخسروپورناظری به فعالیت در حوزه موسیقی ادامه داد. در جشنواره های فجر، گل یاس جشنواره تئاتر و جشنواره قرآن و تکنوازان و اجراهای شهرستان و خارج از کشور شرکت داشته است.

محمود کریمی (خواننده): آواز را در موسسه نی داود زیر نظر برادر خود حمیدرضا کریمی آغاز نموده و نوازندگی نی را از آقایان
شیروانی و ابراهیم پور فراگرفته و دوره های پیشرفته را در محضر محمد علی کیانی نژاد و حسن ناهید طی نموده است. کریمی ازسال ۱۳۸۶ اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته که در آخرین کنسرتهای خود به همراه گروه موسیقی ملی و محلی نی داود در کشورهای کرواسی و اسلوونی حضور داشته است.

گروه موسیقی” دل آوا” اجراهایی در کنسرواتوار تهران و شهرستان ایلام (ویژه بانوان) داشته است. لازم به ذکر است که کنسرت ویژه بانوان برای نخستین بار در این شهر توسط گروه دل آوا به مناسبت دهه فجر و به همت اداره ارشاد این شهرستان برگزارشد. آخرین اجرای این گروه در فستیوال بین المللی رنسانس ارمنستان بوده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است