گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

برنامه های موسیقی خرداد ماه فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران در خرداد ماه امسال با مدیریت موسیقی شهرام صارمی، برنامه های متنوعی را در حوزه موسیقی برگزار می کند که اولین آن «بررسی آثار محمد سعید شریفیان» بود و دومین برنامه «ضرب اصول، نقد فعالیت خانه موسیقی» بود که البته برنامه دوم به دستور مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به اجرا نرسید. برنامه های سوم و چهارم فرهنگسرای ارسباران را در ادامه می خوانید:

اجرای آثار باشگاه موسیقی فرهنگسرای ارسباران

در دومین نشست باشگاه موسیقی فرهنگسرای ارسباران، قطعاتی از آثار اعضای این باشگاه چهار شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۶ اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، در این نشست تصنیف و چهارمضراب اصفهان اثر مسعود پاد، قطعاتی در دستگاه شور و همایون اثر علی حلاج نیا، تصنیف خال لب و پیش درآمد بی قرار (بیات اصفهان) اثر رضا علی آبادی، تک نوازی تار، قطعه ای در دو مینور، آهنگساز و نوازنده تار سینا شیرین ور، ضربی ماهور برای سه تار و تارباس اثر (وحید افتخارحسینی)، چهارمضراب اصفهان برای کمانچه، سه تار و تارباس اثر (مسعود پاد با تنظیم وحید افتخارحسینی)، آواز ضربی در راک و اوج، تصنیف ماهور اثر سعید یعقوبیان و آواز بدون کلام برای پیانو اثر مهران پورمندان توسط اعضای باشگاه موسیقی ارسباران نواخته می شود.

گردهمآیی ماهانه اعضای موسیقی با رویکرد طرح مباحث نظری و عملی موسیقی و بررسی آن با هدف اشاعه فعالیت های خلاق موسیقی، دعوت از نوازندگان و آهنگسازان بوده که بررسی آثار هنرمندان همچنین تشکیل گروه سنتی و کر، برخی از فعالیت های باشگاه موسیقی ارسباران در طول ۲ سال فعالیت مداوم است.

باشگاه موسیقی فرهنگ سرای ارسباران هر ماه یک نشست، ویژه اعضای باشگاه برگزار می کند که در اولین نشست عمومی این باشگاه “آثار محمدسعید شریفیان” بررسی شد.


کتاب “موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی” رونمایی می شود

کتاب”موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی” اثر دکتر امیراشرف آریان پور در نشست ماهانه موسیقی شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۸ با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این نشست پرفسور علی کافکا سیالی، موسیقی شناس برجسته ترکیه به بررسی موسیقی و فرهنگ عاشقی می پردازد.

در ادامه نشست به یاد علی هاشمی پژوهشگر موسیقی، شاهنامه خوانی (کیخسرو دهقانی)، هم نوازی سنتور، تمبک و آواز (محمود بامداد، نیکان الله دادی، علی میرمشهودی)، همنوازی تار و تمبک و آواز (مهدی محمدی، حسین روزبهانی)، تک نوازی تار (راستین معتبرزاده) اجرا می شود و مجید رهنما نیز ویژگی ها و تاریخچه ساز نی را بررسی می کند.
معرفی آلبوم ها و تازه های نشر موسیقی بخش پایانی این نشست است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است