گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اخباری درباره کنسرت های هومن خلعتبری

پانزدهمین فستیوال موسیقی «قصر کریشتِتِن» کشور اتریش با قطعه «پارسی» اثر احمد پژمان افتتاح می شود. هومن خلعتبری با اجرای قطعه «پارسی» به تاریخ شنبه ۳ مرداد ماه ۱۳۹۴ (مطابق با ۲۵ جولای ۲۰۱۵) ، پانزدهمین فستیوال بین المللی موسیقی «قصر کریشتتن» را افتتاح می کند.

فستیوال موسیقی «قصر کریشتتن» واقع در شمال اتریش از بدو تاسیس در سال ۱۳۷۹ هجری شمسی (۲۰۰۰ میلادی)، تحت مدیریت هنری هومن خلعت بری برگزار شده است؛ خلعتبری برای شب افتتاحیه امسال، قطعه «پارسی» اثر احمد پژمان، «آداجیو برای ارکستر زهی» از ساموئل بابر و قطعه «کارمینا بورانا» اثر کارل اُرف (بطور کامل) را برای ارائه به علاقمندان در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که این اولین اجرای جهانی – صحنه ای قطعه «پارسی» احمد پژمان می باشد. قبلا نیز این اثر به رهبری خود آهنگساز با ارکستر ناسیونال فیلارمونیک لندن در استودیو ضبط شده است.

در شب کنسرت هومن خلعتبری قرار است، شیرین عسگری، (خواننده اپرای ساکن اتریش) اجرای سلوی کارمینا بورانا را برعهده گیرد.

در این دوره از فستیوال، همانند سالهای گذشته، گروه کر فیلارمونی برنو (چک) و ارکستر فیلارمونی مُراوین چک، در کنار دیگر برنامه ها و اجراها، با رهبری و نظارت و انتخاب هومن خلعتبری، یک اپرای کامل را به مدت چندین شب برای علاقمندان اجرا می کنند.

اپرای امسال این فستیوال «اکسیر عشق» (L’elisir d’amore) اثر «گائتانو دونیتزتی» می باشد که به
کارگردانی چابا نِمِدی (Csaba Némedi)، طراحی لباس و صحنه جَنپیرا بولمن (Gianpiera Bühlmann) و رهبری هومن خلعتبری از ۹ مرداد ۱۳۹۵ به مدت ۸ شب بر روی صحنه خواهد بود.

شایان ذکر است که هومن خلعتبری از معدود رهبران جوان (نسل دوم) ایرانی است که اپراهای بسیاری را بطور زنده (نه ضبط سی دی و استودیویی) رهبری و بر روی صحنه هدایت کرده است و وسعت و تنوع رپرتوار موسیقایی او در چه موسیقی سمفونیک و اپرا و چه در حیطه موسیقی ارکسترال ایرانی گسترده و قابل توجه می باشد.


Hooman Khalatbari

جدا از این برنامه، خلعتبری هفتم شهریور ماه سال‌جاری (۲۹ آگوست ۲۰۱۵) ساعت ۷ عصر در سن خوزه کالیفرنیا، در رسیتال آواز رامتین قضوی که شامل قطعاتی از اپراها، ناپولیتن های ایتالیایی به علاوه قطعات آهنگسازان ایرانی است، قضوی را با ساز پیانو همراهی می کند.

«رامتین قضوی» نیز اولین خواننده‌ی ایرانی (با صدای تنور) است که پس از اتمام تحصیلات خود در رشته آواز از کنسرواتوار «جوزپه وردی» میلان (ایتالیا) با اخذ قرارداد دائمی به استخدام تئاتر بسیار معروف لاسکالای میلان درآمده و در اپراهای بسیاری، روی صحنه‌ی این سالن اپرا مشهور به ایفای نقش پرداخته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است