گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

موسیقی معاصر با کرانگله

کارلین هو (Carolyn Hove) نوازنده ابوا و کرانگله (Oboe & English horn) از سال ۱۹۸۸ همراه با ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس توانسته است، توانایی های خود را در امر نوازندگی نشان دهد و امروز یکی از برجسته ترین نوازندگان این رشته است. او تحصیلات خود را در زمینه موسیقی در کنسرواتوار موسیقی Oberlin به پایان رسانده و در سال ۱۹۸۶ توانسته جایگاه مناسبی را بعنوان نوازنده در ارکستر سمفونیک San Antonio بدست آورد.

جدا از نوازندگی در ارکستر، وی یکی از فعالترین نوازندگان ناحیه خود میباشد که در بسیاری از گروههای مختلف موسیقی نیز فعالیت دارد و همچنین در زمینه تدریس، او استاد موسیقی Northern Illinois University و Elmhurst College میباشد.

audio file به اجرایی از این نوازنده با ساز کرانگله توجه کنید

از جمله علاقمندی های وی کشف موسیقی جدید از دیگر آهنگسازان میباشد، در همین زمینه وی به همراه گروهی از دانشگاه شیگاکو و زیر نظر آهنگساز و رهبر ارکستر Ralph Shapey فعالیتهایی را در زمینه موسیقی مدرن نیز انجام میدهد.

از جمله نوازندگان و گروههایی که کارولین با آنها همکاری داشته است:La Jolla Chamber Music Society،the Los Angeles Philharmonic و Gloria Cheng نوازنده پیانو هستند.

در مارچ ۱۹۹۹ وی اجرای بسیار درخشان و تحسین برانگیزی را در لس انجلس داشت. اجرای قطعه ای از William Kraft برای کرانگله و پرکاشن که توانست نگاه مثبت منتقدان را به خود جلب نماید.

این برنامه سبب شد، اجرا در Alice Tully Hall in Lincoln Center in New York دوباره بر روی صحنه برود.

در سال ۲۰۰۳ کارولین به همراه ارکستر فیلامونیک لس آنجلس کنسرتو گرانگله از William Kraft را به رهبری Esa-Pekka Salonen به اجرا در آورد.

قابل ذکر است که این دو قطعه معرفی شده، به سفارش ارکستر فیلارمونیک لس انجلس و برای کارولین سفارش داده شده بود که نشاندهنده موقعیت و کیفیت بالا کار وی میباشد!

audio file به اجرایی از این نوازنده با ساز ابوا توجه کنید

همچنین آهنگسازان دیگر نیز برای وی قطعاتی را ساخته اند که میتوان از Gerhard Samuel و Paul Turok نام برد.

جدا از نوازندگی و تدریس که باعث شده تا وی بعنوان موزیسینی پرکار مطرح باشد، در زمینه تحقیقات و ارائه مقالات و همچنین کلاسهای آموزشی وی کارهای بسیاری را انجام داده است و به عنوان سخنران و مدرس از سوی معتبرترین دانشگاههای موسیقی در سراسردنیا مانند Royal Academy of Music and the Guildhall School -London،
the Royal Northern College of Music-U.K

،The Banff Centre -Canada
Brigham Young University

، the University of Texas
و Music Academy of the West
دعوت شده است.

carolynhovemusic.com

سحر افشانی

سحر افشانی

۱ نظر

  • جالب بود مرسی.لطفا اگه مقالات دیگه ای درباره رپرتوار کرانگله یا سازهای دیگه که کمتر برای اونها اثر مستقلی ساخته شده مثل هارپ,ترومبون و… پیدا کردید حتما روی سایتب زارین.

بیشتر بحث شده است