گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نمایش مستند «هزارداستان امیرجاهد» و نقد «پیمان عشق» در خانه هنرمندان

فردا (پنجشنبه ۲۶ شهریور ماه) در خانه هنرمندان ساعت ۱۵ تا ۱۷، مستند «هزارداستان امیرجاهد» ساخته منوچهر مشیری به نمایش در می آید و نیز آلبوم موسیقی «پیمان عشق» کاری از سجاد پورقناد با صدای رامین بحیرایی با حضور محمود توسلیان، پیمان سلطانی، سعید یعقوبیان و کامیار صلواتی رونمایی و نقد می‌شود.

«هزارداستان امیرجاهد» توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و آلبوم «پیمان عشق» به تازگی توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.

عوامل مستند «هزارداستان امیرجاهد» شامل: کارگردان: منوچهر مشیری، تهیه کننده: سعید رشتیان، فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، علی اصغر مبرهنی، مجید قربانی فرد، اشکان اشکانی، مهدی ملک زاده، سعید محمدی. صدابردار: سیدمحمد جلال حسینی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، تدوینگر: میترا کارآکاه هستند. زمان این مستند ۴۶ دقیقه است.



کارگردان این مستند درباره آن گفته است: ساخت این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامید، گذشت مدت زیادی از فوت استاد امیر جاهد و زمان بر‌ بودن مصاحبه با افراد مختلف موجب شد که ساخت این فیلم کمی به طول بی‌انجامد. مشیری، هم‌چنین از حضور افرادی چون: فرهاد فخرالدینی، داریوش طلایی، حسین دهلوی، ارفع اطر‌ایی و زنده‌ یاد خاطره پروانه دراین فیلم خبر داد و گفته است: در این فیلم با دختران مرحوم امیر جاهد نیز صحبت شده که یکی از آنها، همسر دکتر محمد معین است. علاوه بر این، دکتر مهدخت معین، دختر دکتر معین نیز دراین فیلم به گفت‌وگو پرداخته است.

مشیری درباره این اثر می گوید: «تحقیق عمده ی کار به صورت میدانی انجام شد و دشواری های خاص خودش را داشت. از طریق تحقیق میدانی به محل همان خیاط خانه که پیش از این محل هنرستان آزاد موسیقی بود پی بردیم و همین طور عکس ها و اسناد را جمع آوری کردیم. این را هم اضافه کنم که من هیچ وقت تحقیق کتابخانه ای را به صورت باز و قبل از طراحی کار انجام نمی دهم. بعد از انتخاب موضوع، اول مشخص می کنم که چه می خواهم بگویم و بر همین اساس هم طرح را می نویسم و بر اساس این طرح به پژوهش و گردآوری اطلاعات لازم می پردازم. در جریان تحقیق این کار از همکاری آقایان سید علی رضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقی و سید رضا یکرنگیان که هنرجوی استاد امیرجاهد بود بهره گرفتم.»

نوازندگان آلبوم موسیقی «پیمان عشق» نیز شامل: سجاد پورقناد (تار و سه تار)، علی نجفی ملکی (نی)، سعید رحیمی (سنتور)، علیرضا دریایی (کمانچه و قیچک آلتو) و پیام بحیرایی (عود) هستند که همه آن‌ها در بخش‌هایی به اجرای جواب آواز پرداخته‌اند؛ همچنین محمدرضا قبادی در این آلبوم به اجرای جواب آواز با ساز تار پرداخته است.

صدابرداری و میکس و مسترینگ این آلبوم توسط: حامی حقیقی، مازیار کلاهی و سهند مهدی زاده انجام شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است