گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت گروه هیراب در خانه هنرمندان

کنسرت گروه هیراب در تاریخ ۳ و ۴ دی ماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود. این کنسرت دومین کنسرت پیام بحیرایی به عنوان آهنگساز می باشد که با حمایت خانه موسیقی در خانه هنرمندان تهران در دو بخش به اجرا در می آید.

اعضای گروه هیراب عبارت اند از: پیام بحیرایی: عود و سه تار، اسماعیل بحیرایی: سنتور، پیام امیرباهنر: تار، سجاد محرابی: نی، سیاوش عبدی: تنبک، میثم شریفی: کمانچه، سارا نیک نژاد: تار، پریا بحیرایی: دف و سجاد پورقناد: سه تار.

بخش نخست با اجرای سه نوازی دو سه تار و تنبک به نوازندگی سجاد پورقناد، پیام بحیرایی و سیاوش عبدی به همراه آواز رامین بحیرایی شروع خواهد شد، در این بخش، قطعاتی در مایه شور و دشتی اجرا می شود که از مهمترین آن می توان به قطعه ترقه به آهنگسازی کیهان کلهر در قالب دو نوازی سه تار اشاره کرد.
بخش دوم گروه نوازی در مایه افشاری و بیات ترک است که تمامی قطعات توسط پیام بحیرایی ساخته شده است.



پیام بحیرایی در دی ماه سال ۱۳۶۳ در شهر اصفهان متولد شد. نوازندگی ساز سه تار را ابتدا از سن ۱۰ سالگی با همایون یزدانی شروع کرد و دوره های مقدماتی این ساز را نزد حمیدرضا بهشتی به پایان رساند و به توصیه این استاد برای کسب دوره های پیشرفته سه تار نزد مسعود شعاری رفت. دوره ردیف نوازی را نزد علی بیانی و مسعود شعاری تکمیل کرد. او همچنین نوازندگی ساز عود را از سال ۱۳۸۵ بر اساس عود نوازی ایرانی آغاز کرده و اکنون در حال مطالعه بر سبک عود نوازی عرب و ترک می باشد.

تحصیلات دانشگاهی پیام بحیرایی غیر مرتبط با موسیقی می باشد. او فارغ التحصیل دکتری رشته ریاضی محض از دانشگاه اصفهان است.

از جمله فعالیت های موسیقی وی می توان به:

– کسب مقام سومی در رشته نوازندگی سه تار در جشنواره موسیقی فجر در سال ۷۸

– کسب مقام دومی در رشته نوازندگی سه تار در جشنواره موسیقی فجر در سال ۷۹

– کسب مقام نخست در رشته نوازندگی سه تار در جشنواره موسیقی فجر در سال ۸۰

– کسب مقام نخست در رشته سه تار در جشنواره بداهه نوازی تهران در سال ۸۰

– اجرای کنسرت های متعدد به همراه گروهای حافظ، صهبای کهن، خوان هشتم، آریا، کیمیای مهر و هیراب
– نوازندگی عود در آثاری چون «پیمان عشق» به آهنگسازی سجاد پورقناد و «راز نهان» و «زنجیر گیسو» به آهنگسازی سیاوش آریا منش اشاره کرد.

این نخستین همکاری رامین بحیرایی به عنوان خواننده با این گروه می باشد، شایان ذکر است که رامین بحیرایی به اجرای کنسرت های متعددی با گروه های مختلف در داخل و خارج کشور پرداخته که به عنوان آخرین کنسرت او می توان به کنسرت “شبی با خیام” در کوالالامپور مالزی اشاره کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است