گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

رونمایی از آلبوم «ماندالای درون» (۵)

دیبازر ادامه داد: بنظر من در شرایط فعلی همه ی شرایط به گونه ای سخت است که اساسا نباید اثری انتشار پیدا کند؛ انتشار یک اثر دارای مجموعه ای است که کل مجموعه باید مثل پازل کنار هم قرار گیرند تا کار دست انجام شود. خوشبختانه بخشی از پازل که مربوط به آهنگسازان است کار به خوبی انجام می شود و امیدوارم بقیه تکه های پازل ازجمله ناشر، پخش، مخاطب و… کنار هم قرار گیرند و مطمئنم این فعالیت فرهنگی با توجه به امکانات کمی که محیط در اختیارشان گذاشته است و جسارت زیادی که خودشان دارند، قطعا تاثیرات خود را می گذارند و من خیلی خوشحالم که این اثر در این شرایط تولید شد و به رپرتوار پیانویی کشورمان اضافه شد.

در ماندالای درون بسیار لحظات لطیف و درستی در آهنگسازی و اجرا وجود دارد و این که هم سازنده ی کار و اجرا کننده یک نفر است، بنظرم جزء مزایای کار محسوب می شود، همچنین به لحاظ فنی، صدای پیانو خیلی خوب ضبط شده است، زیرا ضبط پیانوی سولو در ایران یکی از کابوس های ما محسوب می شود.

همگی ما راه سختی را برای تولید یک اثر طی می کنیم، زیرا دست اندازهای زیادی سر راه مان است که مربوط به خلق اثر نیست و باعث می شود انتشار یک اثر کار سختی شود. امیدوارم این استقبال و فرکانس خوب شرایطش ایجاد کند تا این کار خوب شنیده شود. قطعا سام اصفهانی برای خلق این اثر دغدغه های زیادی داشته است و زحمات زیادی کشیده است تا این کار ها به گوش ما برساند.

امیدوارم که بتوانیم راحت تر به کار های هنری مان بپردازیم و نه حاشیه های غیر هنری. متشکرم.

بابک میلانی

سخنران بعدی که به روی صحنه آمد فردین خلعتبری بود، او گفت:

در ابتدا باید بگویم که خیلی خوشحالم که موسیقی این ظرفیت را دارد که شما دوستان برای موسیقی جمع می شوید و در مورد موسیقی یک موزیسین صحبت می کنید و این اتفاق، اتفاق خوبی است که این ظرفیت برای موسیقی ادامه دارد و جمعیت نه چندان کم شمار فرهنگی، به دنبال اتفاقات متفاوتی از موسیقی هستند.

در کشور ما همه چیز در یک شرایطی به وجود می آید که اگر بخواهد نو باشد به آن تهمت التقاط می زنند… هر اندیشه ای که بخواهد به دنبال اندیشه های دیگری توسعه پیدا کند، این تصور پیش می آید این تصور التقاطی است. به عقیده من این موضوع بزرگترین مشکل فرهنگی ما است. اینکه هر اتفاق جدیدی با اتفاقات پیشین اش که بنظر به اسم اصیل می آید، مقایسه می شود. من فکر میکنم از بدو به وجود آمدن موسیقی در تاریخ، در هنر شهری ما نمی توانیم پیدا کنیم که اصل چیست بلکه همه چیز در یک مقطعی می تواند اصیل جلوه کند. جهش هایی که در دوره های مختلف موسیقی وجود دارد و عبور از یک دوره به خاطر اشباع فنی – فرهنگی، بنظر سرسلسله می آیند ولی نیستند! مطمئنا سرسلسله ی موسیقی در هاله ای از ابهام قرار دارد و ما نمی دانیم آغاز اصلی موسیقی چه بوده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است