گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

خانه اپرای واشنگتن


خانه اپرای واشنگتن ساختمانی دو و نیم طبقه ای است که در منتها الیه غربی منطقه تجاری مرکز شهر به نام میزویل کنتاکی قرار دارد. دیوار دو طرف و دیوار پشتی ساختمان با آجر قرمز پوشیده شده اند در حالیکه نمای ساختمان با استفاده از آجر بژ رنگ ساخته و با آجر قرمز، سنگ و چدن تزئین شده است.

طبق نوشته های روزنامه های واشنگتن، کنتاکی و میرور، سنت اجرای تئاتر در میزون کانتی به دست کم سال ۱۷۹۷ باز می گردد. اجرا در “Court House” نخستین ثبت از اجرای صحنه ای در غربِ الِگِینیز (Alleghenies) است که عنوان نمایش، تاریخ اجرا و قیمت بلیط را اعلام نموده است. در سال ۱۸۱۷، سالنی در لایمستون (Maysville) در تقاطع خیابان دوم و خیابان فیش، یعنی خیابان وال استریت کنونی، قرار داشت.

آتشی ویرانگر بخش چشمگیری از املاک خیابان دوم غربی را در آوریل ۱۸۵۰ ویران کرد که کلیسای “Presbyterian” را که آن زمان به کلیسای “Old Blue Church” مشهور بود را نیز به کام خود کشید. اعضای کلیسا تصمیم گرفتند که ساختمان کلیسا را در خیابان سوم بنا کنند و در نتیجه ساختمان خیابان دوم خالی ماند. در سال ۱۸۵۱، دو شرکت آتش نشان تأسیس شد تا از بروز آتش سوزی این چنینی جلوگیری به عمل آورد. در ضمن، سالن تئاتر با شکوهی نیز به نام «خانه اپرا» در محل کلیسای “Old Blue” ساخته شد.

در سال ۱۸۹۸، بار دیگر آتش سوزی رخ داد و خانه اپرا را به کام نابودی کشاند.

با این رخداد و از سر اندوه فراوان شرکت آتش نشانان واشنگتن که در زمان ساخت سالن تئاتر یعنی حدود پنج دهه پیش تر سازمان دهی شده بود تصمیم گرفت که این سالن را با هزینه ای بیست و چهار هزار دلاری بازسازی کند و از آن پس نام آن به «خانه اپرای واشنگتن» تغییر یافت.

هنرمندان و بازیگران مشهوری در این سالن به اجرا پرداخته اند که از جمله آن ها می توان به هنرمندان زیر اشاره نمود:

– مارگریت کلارک (Marguerite Clark)، متولد ۱۸۸۳- درگذشت ۱۹۴۰ هنرپیشه تئاتر و فیلم صامت آمریکایی
– تام میکس (Tom Mix)، متولد ۱۸۸۰– درگذشت ۱۹۴۰ هنرپیشه آمریکایی
– جان ال سالیوان (John L. Sullivan)، متولد ۱۸۵۸ – درگذشت ۱۹۱۸بوکسور و هنرپیشه آمریکایی
– جان فیلیپ سوسا (John Philip Sousa)، ۱۸۵۴ متولد – درگذشت ۱۹۳۲ آهنگساز و رهبر ارکستر آمریکایی اواخر دوره رمانتیک

– گروه تئاتر میزویل پلیرز (Maysville Players)

خانه اپرای واشنگتن در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ با بودجه ای دو و نیم میلیون دلاری بازسازی شد و در بیست و پنجم ۲۰۰۶ در حال که تمام بلیط های اجرا فروخته شده بود بازگشایی شد.

منبع

en.wikipedia.org

imdb.com

britannica.com

dws.org

hauntedhouses.com

محبوبه خلوتی

محبوبه خلوتی

متولد ۱۳۶۵ استهبان
مترجم، دکترای ادبیات انگلیسی دانشگاه یونیسا (UNISA)

۱ نظر

بیشتر بحث شده است