گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

تور کنسرت های موسیقی هادی سپهری به مناسبت نوروز

تور کنسرت های موسیقی «هادی سپهری» به مناسبت نوروز در چند شهر از کشور ترکیه برگزار خواهد شد. هادی سپهری سرپرست گروه موسیقی تلفیقی آواز (گروه مشترک بین ایران و ترکیه) این بار همزمان با عید نوروز در شهرهای کارص (سه شب)، ازمیر (سه شب) و آنکارا (یک شب) همراه با «سپیده شایان راد» نوازنده ی ضربی به اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی مردمی ترکیه خواهند پرداخت.

«هادی سپهری» به عنوان نوازنده تار، باغلاما و آواز و «سپیده شایان راد» با نوازندگی تمبک و دربوکه در این کنسرت ها به هنرنمایی خواهند پرداخت، ناگفته نماند سپهری با ایجاد گروه «صدای آناتولی» از سال ۱۳۸۴ در داخل ایران به خصوص در دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه هنر اجراهای متعددی را برای معرفی ساز باغلاما و موسیقی مردمی ترکیه داشته است و در یازدهم مارس امسال هم اجرایی را در مرکز فرهنگی سفارت ترکیه در تهران خواهد داشت.

شایان ذکر است که سپهری از سال ۲۰۱۰ در شهرهای مختلف ترکیه همراه با گروه آواز، که متشکل از هنرمندان ایرانی و ترکیه ای است، کنسرتهای متعددی داشته است. او که کارشناس موسیقی ایرانی و کارشناس ارشد قوم موسیقی شناسی از دانشگاه تهران است هم اکنون در صدد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است.

کتاب های “تمرین های مقدماتی سلفژ” و آموزش مقدماتی دیوان (باغلامای دسته بلند) تاکنون از او منتشر شده است. مقالات “عارف ساق” (۱۳۸۴) در فصلنامه ی موسیقی ماهور شماره ی ۲۸، “آشنایی با ساز باغلاما” (۱۳۸۶) در ماهنامه هنرموسیقی، باغلاما در قرن بیستم؛ حالتی بین تکامل و استاندارد سازی” (۱۳۹۴) در ماهنامه ی گزارش موسیقی، “اصول در موسیقی کلاسیک ترکی” (۱۳۹۳) در فصلنامه ی موسیقی ماهور شماره ی ۶۳، مقاله ی “نگاهی بر نحوه ی نگارش چند نوع ریتم و مترِ خاص در موسیقی خاورمیانه” (۱۳۹۴) در فصلنامه ی موسیقی ماهور شماره ی ۶۸ و همکاری با “مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی” در نگارش مقالات موسیقی برای دانشنامه ایران و عضویت در گروه نویسندگان سایت موسیقیِ گفتگویِ هارمونیک و نگارش و انتشار تعدادی مقاله در این سایت از دیگر فعالیت های سپهری است.


هادی سپهری دانش آموخته موسیقی ایرانی در مقطع کارشناسی سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۱۹۷۷ میلادی) در شهر تهران متولد شد. وی موسیقی را نزد اساتید مختلفی همچون: بهمن رجبی، کامبیز گنجه ای، جمشید محبی، مهندس حمیدرضا رضایی، شریف لطفی، زنده یاد عطا جنگوک، حسین مهرانی و شاپور رحیمی آموخته است. در سال ۱۳۶۷ (۱۹۸۸ میلادی) با سفر به کشور ترکیه به ساز باقلاما علاقمند شده و همچنان نزد تولگا ساق (Tolga sağ) هنرمند بزرگ ترکیه ادامه می دهد. وی در تهران و کرج به تدریس باغلاما مشغول است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است