گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پنجمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود

پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۸، با حمایت موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش و فرهنگسرای ارسباران، پنجمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود. در این دوره از جشنواره ۴ رشته در بخش اصلی و جنبی به رقابت می پردازند و نیز سایت و وبلاگ موسیقی برگزیده سال نیز به انتخاب داوران معرفی می شوند. در شب اجرای جشنواره، ۴ گروه موسیقی به اجرا خواهند پرداخت.

در پنجمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی، ارکستر نوجوانان ایران به رهبری شهرام توکلی، گروه “صدای آناتولی” به سرپرستی و خوانندگی هادی سپهری و نوازندگی: هادی سپهری: باغلاما، محمد کربلایی: کمانچه، مهسا شهبازیان: قانون، سپیده شایان راد: دَربوکه، امیر سید احمد: دُهل، احسان ید احمد: پرکاشن و کانکاشن، کوارتت زهی متسو با اجرای ویولن یک: امیر محمد کاظمی، ویولن دو: بهار فلسفی، ویولا:ساغر مقدم فر، ویولنسل: سهراب ملک زاده و سرپرست و مدیریت هنری سعید محمدعلی و دوئت سنتور و کمانچه با اجرای مسعود نجفی و علیرضا دریایی، به روی صحنه خواهند رفت.

دبیری این دوره از جشنواره را سجاد پورقناد و داوری آن را مهران پورمندان، دکتر هومان اسعدی، هادی سپهری، دکتر کیوان آقامحسنی و سعید یعقوبیان به عهده دارند.

در شب برگزاری پنجمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی جوایزی به برگزیدگان اهدا خواهد شد و ورود برای عموم آزاد می باشد.




ارکستر نوجوانان ایران
با مدیریت و رهبری آرمان نوروزی و شهرام توکلی، ترکیبی از نوازندگان زیر بیست سال دارد که یک ارکستر سمفونیک تشکیل داده اند. علت انتخاب این رده سنی برای تشکیل ارکستر ایجاد امکان آموزش یک نسل و انتقال تجربیات اساتید به نسل جدید از یک سو و از سوی دیگر وجود نیاز در نسل نوجوان و جوان برای یافتن عرصه ای برای ارائه هنر خود از سوی دیگر است، تا به این ترتیب هم پشتوانه ای برای آینده موسیقی وطن عزیزمان فراهم شود و هم نسل امروز با اجرای موسیقی در سطحی قابل قبول و استاندارد نیازهای روز جامعه هنربرآورده شود.


گروه «صدای آناتولی»
، شامل یک آنسامبل از سازهای حوزه موسیقی ایرانی – ترکی است که به سرپرستی و مدیریت هادی سپهری، موسیقیدان و اتنوموزیکولوگ به فعالیت می پردازد. این گروه اجراهای مختلفی نیز در خارج از کشور داشته است.


کوارتت زهی «متسو»
، یک کوارتت زهی تشکیل شده از نوازندگان جوانی که با حمایت مادی و معنوی آموزشگاه موسیقی نوای شهر آشوب (مدیریت:علی قزانی) به فعالیت می پردازند. نوازندگان این کوارتت ویولن یک: امیر محمد کاظمی، ویولن دو: بهار فلسفی، ویولا:ساغر مقدم فر، ویولنسل: سهراب ملک زاده هستند و سرپرستی و مدیریت هنری کوارتت با سعید محمدعلی است. در شب اجرای جشنواره، این کوارتت برای اولین بار به روی صحنه می رود و آثاری از کومیتاس (کوارتت شماره ۵،۶،٨،٩) به اجرا می گذارد.


دئوی سنتور و کمانچه
تنها برنامه موسیقی ایرانی این جشنواره سایت و وبلاگهای موسیقی است که توسط مسعود نجفی و علیرضا دریایی به اجرا در می آید. این دو نوازنده پیشتر هم در گروه «نوای مخالف» به اجرای دونوازی پرداخته اند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است