گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فراخوان مرکز موسیقی نهفت

جذب هنرجویان (دختر و پسر) سازهای ایرانی (تار، سه‌تار، سنتور، عود، قانون،کمانچه، نی، تمبک، دف و آواز) برای آموزش‌های گروه نوازی و تک نوازی


گروه نهفت در سال ۱۳۷۵ با اهداف آموزشی و فرهنگی تحت سرپرستی جهانشاه صارمی تأسیس شد. این گروه در مسیر تکاملی خود، طی دو دهه فعالیت، بدون هیچگونه بهره مندی مالی و معنوی از مراکز دولتی و غیر دولتی، با برگزاری بیش از ۷۰ کنسرت و تولید ۸ آلبوم صوتی و تصویری، توانسته است در به وجود آوردن زمینه های فعالیت، رشد و معرفی نسل جوان موسیقی گام های ارزشمندی بردارد. مرکز موسیقی نهفت جهت گسترش و تداوم اهداف فرهنگی، هنری و آموزشی خود و ایجاد زمینه‏ فعالیت‌های جدی و هنری هنرجویان، در حوزه‏ آموزش‌های گروه نوازی و تک نوازی در دو مقطع سنی نوجوان (الف و ب)، اقدام به جذب هنرجو می‌نماید.



اهداف


جذب و پرورش استعدادهای نوجوان و جوان در موسیقی، ارائه آموزش‌های مختلف در زمینه‏ گروه نوازی و تک نوازی، ارتقاء سطح فرهنگ موسیقی هنرجویان، فراهم آوردن هرگونه امکان رشد و پرورش اعضای گروه برای دستیابی به موسیقی متعهد و هنری، اجرای کنسرت و تولید موسیقی.


شرایط


حداکثر سن برای هنرجویان مقطع سنی الف،۱۴ سال (متولدین ۱۳۸۱ به بعد) و برای مقطع سنی ب، ۱۶ سال (متولدین سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱)، برخورداری از تکنیک‌های صحیح اجرایی در ساز تخصصی مربوطه، آشنایی کامل با نت، موفقیت در آزمون ورودی.


توضیحات


تمرین های گروه به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود، کنسرت‌های گروه نهفت به صورت سالیانه و در سالن‌های رسمی موسیقی برگزار می‌شود، از بین هنرجویانی که دوره‌های آموزشی را گذرانده و چند دوره در کنسرت‌های گروه نهفت حضور داشته‌اند برای تولید آثار موسیقی گزینش به عمل خواهد آمد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های مرکز موسیقی نهفت و گروه نهفت می‌توانند به آدرس پایگاه اینترنتی این مرکز مراجعه کنند. همچنین واجدین شرایط می‌توانند حداکثر تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ با تلفن پیام‌گیر مرکز موسیقی نهفت (آموزشگاه موسیقی نهفت) به شماره‏ ۸۸۷۴۳۸۳۹ تماس گرفته و با ذکر نام و شماره‏ تماس خود، اعلام آمادگی نمایند.

مرکز موسیقی نهفت

جهانشاه صارمی

www.nahoftmc.com

***


جهانشاه صارمی
در سال ١٣٣۵ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به پایان رسانید. موسیقی را در رشته تار و در کلاسهای شبانه هنرستان موسیقی ملی نزد رضا وهدانی آغاز کرد و پس از طی دوره آموزشهای مقدماتی با راه یابی به مکتب آموزش تار محمدرضا لطفی، مرحله تازه ای از آموزشهای خود را آغاز نمود که تا آخرین روزهای اقامت لطفی در ایران ادامه پیدا کرد.

او آموزش خود را نزد ارشد تهماسبی تداوم بخشید و دروه عالی تار و سه تار را نزد حسین علیزاده آغاز کرد. اولین تجربه اجرایی خود را در ارکستر مضرابی به سرپرستی حسین دهلوی به دست آورد.

صارمی آموزش موسیقی، مخصوصا برای کودکان و نوجوانان را سر لوحه فعالیتهای خود قرار داده است و با توجه به علاقه او در زمینه آموزش، طی چندین سال تدریس روی گروه های سنی کودک و نوجوان توانسته است تجارب مفیدی در این زمینه کسب کند.

از دیگر فعالیتهای او می توان به تاسیس مرکز موسیقی نهفت ( آموزش ویژه تار و سه تار)، انتشار کتاب ضربی های استاد علی اکبر شهنازی، همکاری در ویرایش آثار حسین علیزاده (ده قطعه برای تار یک، دو و سه) اقدام به انتشار جزوه همساز (با همکاری علی صمد پور)، همکاری در کتابهای جواب آواز (ارشد تهماسبی) و دستور مقدماتی تار (فرامرز پایور)، تاسیس گروه موسیقی نهفت، تدریس در دانشکده موسیقی جهاد دانشگاهی، سرپرستی و اجرای بیش از چهل کنسرت گروه نهفت و کسب دیپلم افتخار و لوح تقدیر چهاردهمین، پانزدهمین و هجدهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اشاره کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است