گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

رسیتال پیانوی پوریا رمضانیان در شهر مشهد برگزار می شود

در تاریخ ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰ با همکاری «انجمن پیانو مشهد» رسیتال پیانوی پوریا رمضانیان در شهر مشهد برگزار می شود. در این برنامه آثاری از چهار دوره تاریخ موسیقی کلاسیک از باروک، کلاسیک، رومانتیک و مدرن به از باخ، بتهوون، شوپن، راخمانیِنُف و پراکوفیِف به اجرا در می آید.


پوریا رمضانیان (متولدِ مهرماهِ ۱۳۷۰؛ مشهد)، اولین تجربه‌ی پیانونوازی را بدونِ ساز و به‌صورتِ خودآموز داشت. او پس از دو سال در مسابقاتِ دانش‌آموزی در سطحِ استانِ خراسان شرکت کرد و در جشنواره‌ی تربتِ جام (۱۳۸۳) در بخشِ رقابتی در سازِ پیانو رتبه‌ی اول را کسب کرده و از سوی هیئت داوران «پدیده ی جشنواره» نام گرفت. سپس به‌مدتِ یک سال و نیم – از ترمِ اول تا سومِ دانشگاه – زیرِ نظر رافائل میناسِکانیانس پیانو نواخت؛ و از سالِ ۱۳۹۱ تا کنون با بانو رِبِکا آشوقیان پیانو نواخته و هم‌چنان زیرِ نظرِ ایشان مشغول به تحصیل است.

در طولِ این مدت از مسترکلاس‌های بانو دلبر حکیم‌آوا در زمینه‌ی موزیکالیته و اجرا، و همین‌طور آموزش به شیوه‌ی (مکتبِ شنیدن)، والِنتین دوکامینیکُف در زمینه‌ی تکنیک، آدابِ تمرین، و موزیکالیته، به‌صورتِ فعال؛ و از مسترکلاس‌های والتِر ووردینگِر و دیتمار کُرش [سازِ گیتار] (به‌صورتِ غیرِ فعال) در زمینه‌ی مباحثِ اجرا و سونوریته و تکنیکِ گیتارنوازی، و گُتلیب والیش (به‌صورتِ غیرِ فعال)، بهره برده است.

او مبانیِ آهنگ‌سازی را زیرِ نظرِ محمدرضا تفضلی آموخته و به‌مدتِ سه سال به‌صورتِ مجازی با اساتیدی هم‌چون سِرِّکو برادیاچ، فرانو پَرَچ (کرواسی)، و اَلَن بِلکین (کانادا) ارتباط و مکاتبه ی مستمر داشته است. از سالِ ۱۳۹۳ به‌عنوانِ پیانیستِ گروهِ کُرِ تالارِ وحدت، زیرِ نظرِ دکتر حمید عسکری، و رازمیک دِر اوحانیان فعالیت کرده است.

اجرا در جشنواره‌ی کلاسیک تا معاصر (۱۳۹۴)، و اجرای رسیتال در تهران، کرج، مشهد، و بابل از دیگر فعالیت‌های عملیِ اوست. همین‌طور، نقد، تألیف، و ترجمه‌ی متون موسیقی شناختی، همکاری با فصل نامه ی موسیقی «ماهور»، «انسان‌شناسی و فرهنگ»، «IMHM»، مجله‌ی اینترنتیِ «گفتگوی هارمونیک» و برگزاری کارگاه‌های متعدد اجرایی و پژوهشی در کارنامه‌ی او است.

از سالِ ۱۳۸۹ نیز سابقه ی تدریس در آموزشگاهِ موسیقیِ «پارت» (تهران)، «زریاب» (کرج)، و مدرسه ی تخصصیِ پیانو (کرج) را داشته و از ۱۳۹۴ نیز به‌عنوانِ مدرّسِ پیانو، کُر، و تئوریِ موسیقی در «هنرستانِ پسران (کرج)» مشغول به تدریس است. وی دارای توصیه نامه‌ی آموزشی از دانشگاه مونترئال کانادا (Université de Montréal) جهت تدریس در زمینه ی مباحث مربوط به فرم، هارمونی، و آهنگ سازی است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است