گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نشست خبری گروه کر فلوت تهران برگزار شد

نشست خبری گروه کر فلوت تهران که قرار است در پایان این هفته به روی صحنه برود، صبح امروز پنجم مردادماه در تالار وحدت با حضور سعید تقدسی رهبر ارکستر، فیروزه نوایی سرپرست گروه، سهیل کوشان پور مدیر هنری و احسان تارخ مدیر اجرایی این گروه در تالار وحدت برگزار شد.

نوائی درباره رپرتوار اجرایی این کنسرت گفت: در این کنسرت قطعاتی از مودست موسورگسکی، آنتونین دئورژاک، ریمسکی کورساکف، شروین عباسی، فرانتس دوپلر، آرام خاچاطوریان و آستور پیاتزولا اجرا خواهد شد. سولیست های این کنسرت نیز: عسل حناچی، مونا طاهریان، سبا کوهبر و نازنین سلطانی راد هستند.

در ادامه فیروزه نوایی گفت: گروه کر فلوت تهران، تنها سولیست‌های ایران را دور هم جمع نکرد، بلکه خیلی از اساتید که خودشان سالهاست مشغول تدریس هستند نیز در ارکستر ما حضور دارند، خوشبختانه سطح گروه هم نسبت به سال گذشته بالاتر رفته و ما برای این اجرا دو هفته شبانه‌روز تمرین کردیم. گروه کر فلوت تهران نیاز به اسپانسر دارد. به عنوان نمونه، نوازندگان ما ساز فلوت باس را تا حالا ندیده بودند و ما از خارج از کشور، چهار فلوت تهیه کردیم، دو فلوت آلتو و دو فلوت باس که مخارج زیادی را هم برای ما متحمل کرد. همه ما به صورت رایگان کار می‌کنیم و تنها انگیزه بچه‌ها، خود گروه کر فلوت تهران هستند و دوست دارند که این گروه پایدار بماند. اگر از ما حمایت کوچکی می‌شد می‌توانستیم دستمزد کوچکی به بچه‌ها بدهم، اما متأسفانه تاکنون این امکان فراهم نشده است.

احسان تارخ با اشاره به نگاه آکادمیک در کر فلوت تهران گفت: ما اعضای این گروه را به ۴۰ نفر رسانده ایم و قرار است دومین کنسرتمان را در تهران داشته باشیم. در این برنامه قطعه ای از شروین عباسی نیز به اجرا گذاشته می شود. گروه کر فلوت تهران جزو سرمایه‌های ملی این مملکت است و جزو گروه‌های خصوصی است که کار ملی انجام می‌دهد. ما از هیچ‌کس انتظار حمایت نداریم، تنها احتیاج ما اطلاع‌رسانی است و نیازمند مساعدت در این زمینه هستیم. فعلا تمام درآمد حاصل از اجرای گروه کر فلوت تهران به خرید ساز اختصاص می‌یابد و هیچ‌ کدام از اعضای گروه دستمزدی دریافت نمی‌کنند.

سعید تقدسی رهبر این گروه گفت: ۹۰ درصد کسانی که در ارکستر حضور دارند، خود در تهران و شهرستان ها مدرس هستند و همگی حرفه ای به شمار می روند. از کارهایی که ارکستر کر فلوت تهران می کند، این است که امکان حمایت از سولیست های فلوت را فراهم آورده تا بتوانند در ارکستر تکنوازی کنند. افزون بر این، ما از میان کسانی که در هنرستان ها درس می خوانند و به سبب سن کم شان امکان حضور در ارکستر را ندارند نیز امتحانی گرفته ایم و یک نفر از آنان را برای شرکت در کنسرت پیش رو به ارکستر افزوده ایم. این ارکستر درست مانند یک ارکستر زهی است؛ با این تفاوت که منطقه های صدایی گوناگون همچون آلتو یا باس را به جای سازهای گوناگون، با سازهای خانواده ی فلوت اجرا می کند؛ از این رو، این ارکستر توان آن را دارد که همه ی رپرتوارها را اجرا کند.



لازم به ذکر است کنسرت گروه کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی طی دو روز متوالی در چهار شنبه و پنج شنبه ۶ و ۷ مرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی تقدیم علاقمندان خواهد شد.

علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است