گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کوارتت متزو به روی صحنه می رود

کنسرت کوارتت متزو در تاریخ ۱۱ شهریور ماه در آمفی تئاتر آموزشگاه موسیقی نوای شهر آشوب برگزار می شود. این کنسرت سومین کنسرت این گروه می باشد که با حمایت آموزشگاه موسیقی نوای شهرآشوب در دو بخش به اجرا در می آید.

اعضای گروه متزو عبارت اند از:

امیر محمد کاظمی (نوازنده ویلن)، بهار فلسفی (نوازنده ویلن)، ساغر مقدم فر (نوازنده آلتو)، سهراب ملک زاده (نوازنده ویلنسل) با مدیریت و سرپرستی سعید محمدعلی.

سعید محمدعلی درباره این کوارتت می گوید: «فکر ایجاد آنسامبل متزو از سال ۱۳۹۳ آغاز و بعد از آزمون و خطاهایی بالاخره در آبان ۹۴ عملی گردید و تمرینات آغاز شد. مسیر پیموده شده با وجود تمام مشکلات، بسیار محکم و استوار و با روشن بینی و خوشبینی کامل هموار گردید و اکنون کوارتت ما مفتخر است که برنامه های رسمی خویش را در زمینه موسیقی کلاسیک به علاقمندان این نوع آنسامبل ها ارائه نماید.»

بخش نخست با اجرای کوارتت زهی موتسارت شماره ۱۵ در ر مینور که این کوارتت به جوزف هایدن آهنگساز بزرگ و پدر کوارتت زهی در چهار موومان تقدیم شده است آغاز خواهد شد، بخش دوم اجرا منتخبی از ملودیهای محلی ارمنی ساخته کومیتاس خواهد بود، او در مورد موسیقی سرزمین خود چنین می گوید: «در تصنیف آوازهای ارمنی نخست باید شرایط تاریخی، طبیعی و ملی را شناخت، به ساختار آوازها، معنی کلمات، به سبک و روح آن پی برد، باید با مسایلی از قبیل ریتم شعر، نوع آواز و تلفظ لغات آشنا بود، واِلا همیشه بخشی از کار ناقص خواهد ماند.» این مجموعه بعدها توسط سرگیی آسلامازیان آهنگساز ارمنی، در قالب سوییت برای کوارتت زهی مجددا تنظیم شد.


کنسرت کوارتت زهی متزو با حمایت مادی و معنوی آموزشگاه موسیقی نوای شهرآشوب با مدیریت علی قزانی، روز پنج شنبه ۱۱ شهریور ماه، ساعت ۲۱ در سالن آمفی تئاتر مجموعه اجرا می شود.



سعید محمدعلی متولد ۱۳۶۵ است. وی لیسانس آهنگسازی و فوق دیپلم نوازندگی پیانو است. محمدعلی نوازندگی پیانو را از استاد کلارا بوکوچاوا آموخته است و رهبری ارکستر را نزد اساتیدی چون: شریف لطفی، هوشیار خیام و مبانی موسیقی را نزد اساتیدی چون: دکتر هماسادات افسری، محمدرضا تفضلی، احسان صبوحی، کارن کیهانی، سلمان سالک آموخته است. نوازندگی پیانو و دستیار رهبری در اجراهای متعدد و همچنین سرپرستی و مدیریت هنری تریو بتهوون و آنسامبل متزو بخشی از رزومه کاری او را تشکیل می دهد. وی اکنون به تدریس پیانو در آموشگاهای موسیقی و نوازندگی با گروههای مختلف مشغول است.



امیر محمد کاظمى شهریور ١٣٧٠ در تهران متولد شد. وى موسیقى را با ساز سنتور از سن ٨ سالگى نزد مهشید خیرالدین آغاز نمود.
١٢ سالگى ویولن کلاسیک را نزد سرکار خانم سارا بیرمزادگان آغاز کرد. مدتى بعد نزد پدرام فریوسفى و لیدیا کاشیرسکایا به یادگیرى پرداخت. در نهایت نزد على صالحى پور که از نوازندگان برجسته ویولون و فارغ التحصیل آکادمى اسلو-نروژ، به تکمیل آموزش خود پرداخت.
از فعالیت هاى او مى توان به عضویت در ارکستر سمفونیک تهران از سال ٩٠ تا کنون در مقاطع مختلف، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، ارکستر موسیقى ملى ایران، ارکستر فرهنگسرا نیاوران و همکارى با دیگر ارکسترها در زمینه موسیقى ایرانى و کلاسیک اشاره کرد. فعالیت عمده کاظمی در حوزه ضبط می باشد و همچنین همکارى با مرکز موسیقى و سرود (سازمان صدا و سیما) همچنین برگزارى رسیتال شخصى و همنوازى با على صالحى پور در سال ٩٣، سرپرست و نوازنده تریو بتهوون در سی امین فستیوال بین المللى فجر.



ساغر مقدم فر متولد ١٣۶٩ می باشد. مقدم فر موسیقی را از ده سالگی با ناصر نظر (متد شول ورک، ارف) آغاز کرد.
در سن یازده سالگی فراگیری ویولون را نزد استاد جواد هاشمی آغاز نمود و تا هفده سالگی تحت نظر وی ادامه داد.
وی از سال ٨۶ تا کنون در کلاس های اساتیدی چون بهروز وحیدی آذر، سیاوش ظهیرالدینی، ابراهیم لطفی حضور داشته است.
او در سال ١٣٨٨ در رشته نوازندگی ویولون دانشگاه تهران پذیرش شد و دارای مدرک لیسانس نوازندگی ویولون کلاسیک می باشد.
وی فراگیری ویلن و ویلن آلتو (ویولا) را نزد دکتر ستاره بهشتی، در دانشگاه تهران آغاز کرد.
او همچنین مبانی و تئوری موسیقی را نزد اساتیدی چون: دکتر آذین موحد، علیرضا مشایخی، شاهین فرهت، لوریس هویان، محمد رضا تفضلی، کیاوش صاحب نسق و امیر اسلامی فرا گرفت.
از همکاری های او می توان به ارکستر دانشگاه هنر (رهبری حسین حمیدی)، ارکستر دانشگاه تهران، ارکستر فیلارمونیک تهران و همچنین اجرای رسیتال و آنسامبل های مختلف اشاره کرد.




بهار فلسفی
، متولد ۱۳۷۱ است و فارغ التحصیل مهندسی برنامه ریزی شهری از دانشگاه شهید بهشتی. او مبانی موسیقی را در سن ۶ سالگی نزد آقایان: سعید علیجانی و کمال طراوتی آموخت. ویلون را نزد اساتید سیاوش ظهیرالدینی، ابراهیم لطفی و ایمان فخر و پیانو را نزد پرفسور تنگیز شاولوخاشویلی فرا گرفت.
وی هارمونی و کنترپوان را نزد آقایان: کامبیز روشن روان و سعید علیجانی، و مبانی آواز کلاسیک را نزد خانم شاکه آقامال، آقایان واهاگن هونتس و ماریو تقدسی آموخت. او سابقه فعالیت در ارکستر موسیقی نو، ارکستر و گروه کر فیلارمونیک ایران، ارکستر پاسارگاد، ارکستر سمفونیک آیسو، ارکستر فرهنگ و هنر، ارکستر مجلسی باروک، ارکستر مجلسی شرق، ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران را دارد.



سهراب ملک زاده متولد ۱۳۷۱ می باشد.
موسیقی را از ۱۱ سالگی با ساز گیتار آغاز نمود و در سال ۱۳۹۰ ساز ویلنسل را به عنوان ساز تخصصی برگزید. وی دانشجوی موسیقی دانشگاه تهران می باشد و از اساتیدی چون: دکتر ژابیز زربخش، دکتر آذین موحد، دکتر مهرداد پاکباز و دکتر ستاره بهشتی بهره می برد. وی همچنین در مستر کلاس ولفگانگ پانهوفر، عضو ارکستر فیلارمونیک وین، آنیا لیخنر آلمانی و الکساندر رودین شرکت داشته است. وی سابقه ی همکاری با ارکستر فیلارمونیک تهران، ارکستر فرهنگی شهرداری تهران، ارکستر دانشگاه تهران، ارکستر سمفونی پاسارگاد و همچنین اجرای رسیتال و آنسامبل های مختلف را دارد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است