گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«جایزه بین‏ المللی پیانوی باربد» در شیراز

نخستین جایزه بین ‏المللی موسیقى کشور توسط بخش خصوصی برگزار می ‏شود:
نخستین دوره جایزه بین المللی پیانوی باربد، ٢٢ تا ٢۴ دیماه ١٣٩۵، توسط انجمن شیراز فیلارمونیا، با حمایت گالری و کارخانه پیانوی باربد و همکاری مؤسسه فرهنگی هنری شهرآفتاب و اساتید کنسرواتوار شهر پاریس (Conservatoire de la ville de Paris) در شیراز برگزار می شود.



«جایزه بین المللی پیانوی باربد» به صورت مسابقه در دو گروه سنی «الف» و «ب» ویژه ۱۱ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۵ سال برای نخستین بار در ایران، به همت بخش خصوصی و با مدیریت هنرى لیلا رمضان، پیانیست ایرانى مقیم سوئیس و آرش اسماعیلى، مدیر هنرى انجمن شیراز فیلارمونیا برگزار خواهد شد.

به گفته آرش اسماعیلی: هدف از این رقابت علاوه بر انگیزه‏ بخشی و ایجاد فضای رقابت و ارائه توانایی‏ های پیانیست‏ های جوان و نوجوان، “فراهم کردن فرصتی برای ارتقاء سطح آموزش و تحصیل پیانیست‏ های مستعد کشور‏مان در مؤسسات و کنسرواتوارهای درجه یک جهان است. از این رو در نخستین دوره جایزه پیانوی باربد، از حضور پیانیست برجسته فرانسوی، کریستوف بوکودجیان، به عنوان دبیر شورای بازبینی و مدرس مسترکلاسهای ایران و فرانسه بهره می‏ برد.”

در جوایز اولین دوره آن علاوه بر ضبط و انتشار رسمی فیلم اجرای نهایی برندگان و دو جلسه مسترکلاس در شیراز، ١۰ روز مسترکلاس با کریستوف بوکوجیان در فرانسه برای ٢ نفر نیز تدارک دیده شده است. کلیه هزینه های مربوط به این دو بورسیه، اعم از رفت و آمد بین المللی، اقامت، غذا و مسترکلاس ها به عهده برگزار کنندگان است.

فراخوان این جایزه بر روی سایت مسابقه به آدرس barbadpianoprize.com منتشر شده است و علاقمندان می‏ توانند با مراجعه به آدرس فوق نسبت به ارسال مدارک تا مهلت ۱۵ آبان ماه اقدام کنند.
در مرحله نخست، در آذرماه ۹۵، آقای بوکودجیان و همکارانش در کنسرواتوار شهر پاریس پس از بازبینی نمونه های ارسالی، ۱۵ نفر برگزیده را اعلام می کنند.

در مرحله دوم، ۲۲ دیماه، پس از اجرای صحنه ای این ۱۵ نفر در شیراز در حضور آقای بوکودجیان، ۸ نفر انتخاب می شوند. پس از دو روز مسترکلاس و تمرین فشرده، ۱۵ پیانیست منتخب مرحله دوم با اجرای نهایی به رقابت می پردازند تا در نهایت ۲ پیانیست برگزیده شناخته شده و برای مسترکلاس های فرانسه معرفی شوند.

اجرای نهایی این ۸ منتخب نیز فیلمبرداری شده و رسما منتشر می شود. برگزارکنندگان این جایزه در تلاشند در کنار این جایزه، تورکنسرت های کریستوف بوکودجیان را نیز در تهران، شیراز، بوشهر، اصفهان و تبریز برگزار کنند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

بیشتر بحث شده است