گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جوایز هیلاری هان (۱)


هیلاری هان، برنده جایزه گرمی در سن ۲۸ سالگی، یکی از اصلی ترین هنرمندان در کنسرتهای بین المللی است. به دلیل کمال هوش و احساسات او، در مجله تایمز در سال به عنوان “بهترین موزیسن کلاسیک جوان آمریکایی” نامیده شد و همراه با ارکسترهای بزرگ دنیا بطور مرتب در اروپا، آسیا و شمال آمریکا حاضر می شود.

مهمترین خبرهای خانم هان در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷، شامل رسیتال تورهایی در آمریکا و اروپا و ظاهر شدن با ارکسترهای مهم در سرتاسر جهان مانند ارکسترسمفونیک Chicago، ارکستر Cleveland، ارکستر سمفونیک San Francisco، ارکستر‌ St. Luke’s در کارنگی هال، ارکستر سمفونیک Houston، ارکستر سمفونیک Dallas، ارکستر Tonhalle، ارکستر سمفونیک ملی Danish، ارکستر سمفونیک ملی تایوان، فیلارمونیک هنگ کنگ و ارکستر سمفونیک کره (‌KBS) است.

در طول فصل پر مشغله ۲۰۰۵-۲۰۰۶، او رسیتالهایی در شهرهایی همچون نیویورک (کارنگی هال)، سالت لیک سیتی، بولدر، واشنگتن دی سی، فیلادلفیا، ورشو، بروکسل، ‌پاریس، برلین، مونیخ، وین، سئول و توکیو اجرا کرده و همراه با ارکسترهای بیشمار دیگری مانند ارکستر سمفونیک بوستون، فیلارمونیک لس آنجلس، ارکستر سمفونیک مونترال و ارکستر فیلادلفیا به روی صحنه رفته است.

audio fileبشنوید اجرایی از مومان سوم کنسرتو ویولون سیبلیوس با تکنوازی هیلاری هان

هیلاری هان منحصراً برای دویچه گرامافون ضبط می کند! آلبوم اخیر او که در اکتبر ۲۰۰۶ وارد بازار شد، یک جفت شدن غیر معمول از کنسرتو شماره ۱ Paganini و کنسرتو شماره ۸ Spohr است که به رهبری Eiji Oue با ارکستر سمفونیک رادیوی سوئد ضبط شده است. دویچه گرامافون ضبط ۴ سوناتاهای موزار او را که همراه با شریک او که سالها با او همنوازی رسیتال می کرد، Natalie Zhu، منتشر کرد.

دو آلبوم اول او کنسرتو ویولن Elgar و The Lark Ascending از Vaughan Williams با ارکستر سمفونیک لندن و Sir Colin Davis(کسی که “Preis der deutschen Schallplattenkritik” را برد) و ۴ کنسرتو ویولن باخ با ارکستر مجلسی لس آنجلس و Jeffrey Kahane بودند.

قبل از قرارداد او با دویچه گرامافون، خانم هان ۵ ضبط با سونی کلاسیکال داشت. اولین آلبوم او، شامل سلو سوناتاها و پارتیتاهای یوهان سباستین باخ می باشد که “d’Or of the Year” از دیاپازون را برنده شد و هفته ها در جدولهای فروش کارهای کلاسیک در مقام اول جای داشت.

ضبط بعدی او، کنسرتوهای بتهوون و برنشتاین، او را نامزد “جایزه گرمی” کردند و همچنین دومین “d’Or” دیاپازون، جایزه Echo Klassik برای ۱۹۹۹ و “CD ماه” مجله گرامافون؛ و سومین کار منتشر شده او، کنسرتوهای آمریکایی از Samuel Barber و Edgar Meyer، دویچه اسکالپلاتنپریس (Deutsche Schallplattenpreis) و جایزه Cannes Classical را برد.

ضبط او در سال ۲۰۰۱، کنسرتوهای برامس و استراوینسکی، او را صاحب جایزه گرمی کرد و همچنین انتخاب ادیتورهای گرامافون و “Choc” از Monde de la Musique. این کارهمچنین چهارمین کار او بود که بطور متوالی در صدر پرفروش ترین ها قرار گرفت. در پاییز ۲۰۰۲، سونی پنجمین آلبوم او را منتشر کرد، کنسرتو های فلیکس مندلسون و دیمیتری شوستاکوویچ.

او همچنین اخیراً در چندین آلبوم دیگر نیز همنوازی کرد، با موزیسین های غیر کلاسیک در Worlds Apart کاری از Austin alt-rockers و You Will Know Us کاری از Trail of Dead و در آلبوم جدید Tom Brosseau که در ‍ژانویه ۲۰۰۷ منتشر شد. او به خاطر نوازندگی در موسیقی فیلم The Village از M. Night Shyamalan نامزد جایزه اسکار شد.

audio fileبشنوید قسمتی از شاکن باخ را با تکنوازی هیلاری هان

هیلاری در سن ۱۰ سالگی در سال ۱۹۹۰ به موسسه موسیقی Curtis در فیلادلفیا رفت؛ اولین اجرای ارکسترال خود را یک سال و نیم بعد از آن با ارکستر سمفونیک بالتیمر آغاز کرد. در مارس ۱۹۹۵، در سن ۱۵ سالگی، خانم هان نخستین کار آلمانی خود را با نواختن کنسرتو بتهوون با Lorin Maazel و ارکستر سمفونیک رادیوی Bavarian در یک کنسرت رادیویی و تلویزیونی که در سراسر اروپا پخش شد آغاز کرد.

۲ماه بعد، او جایزه Avery Fisher Career Grant را دریافت کرد. در سال ۱۹۹۶ خانم هان، یک قرارداد منحصر به فرد ضبط با سونی کلاسیکال امضا کرد و کارش را به عنوان سولیست با ارکستر فیلادلفیا در کارنگی هال در نیویورک آغاز کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

  • shayad age anne sophie mutter nabood,be rahati mitunestim khanome hahn ro kameltarin violoniste zane donya bedunim,be nazare man chizi ke uno motamayez mikone navakhtane fogholade tamizeshe

  • به نظرم بهتر بود این نوازنده رو با اثر دیگری غیر از پارتیتای ۲ باخ معرفی می کردید.چون به نظرم اکثر دوستداران موسیقی از جمله اینجانب این قطعه ی رویایی رو با نوازندگی بزرگترین ویولونیست های قرن ۲۰ از جمله nathan milsteinو arthur grumiauxگوش دادند پس مجبورن هیلاری هان رو با این غول های نوازندگی ویولون مقایسه کنند پس توفیق زیادی توی فهم قدرت نوازندگی هیلاری هان نسبت به هم عصران خودش نخواهند داشت.
    متشکرم.بی نظیر بود

بیشتر بحث شده است