گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگو با دبیر جایزه بین المللی پیانوی باربد

“جایزه بین المللی پیانوی باربد” نخستین جایزه بین المللی خصوصی ایران در حوزه موسیقی است که فراخوان آن بیستم مردادماه منتشر شد و مرحله نهایی آن ۲۲ تا ۲۴ دیماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد. محسن خباز، مدیر اجرایی این مسابقه، استقبال از آن را چشمگیر توصیف کرد و افزود: “در میان کسانی که برای دریافت اطلاعات تکمیلی با دبیرخانه جایزه باربد تماس گرفته اند، اشتیاق و پیگیری داوطلبان شهرهای دوردستی همچون گنبدکاووس، گرگان، بوشهر، گچساران و… که به طور معمول سهم اندکی در جشنواره ها دارند، در خور توجه است.” خباز گفت: “با رایزنی ها و تلاش های بی وقفه لیلا رمضان، پیانیست بین المللی کشورمان که به عنوان مدیرهنری جایزه پیانوی باربد در کنار ماست، توانستیم علاوه بر ۱۰ روز مسترکلاس فرانسه برای دو برنده نهایی این مسابقه، برای آنها اجرای زنده کنسرت، همزمان با حضورشان در فرانسه را نیز تدارک ببینیم که اطلاعات تکمیلی آن به زودی روی سایت رسمی جایزه پیانوی باربد www.barbadpianoprize.com اعلام خواهد شد.”



وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری یک مسابقه خصوصی در این مقیاس چه مصایب و آسیب هایی دارد، گفت: “برای برگزاری یک مسابقه بین المللی با این وسعت، تلاش های سازمان یافته ی زیادی لازم است که من و همکارانم به این منظور ماه هاست، شبانه روز در تلاشیم، اما علاوه بر این تلاش ها حمایت جدی و سخاوتمندانه ی گالری و کارخانه پیانوی باربد و مدیریت محترم آن جناب محمد ملازم، به عنوان سرمایه گذار و حامی مالی این پروژه، سهم بزرگی در برگزاری آن دارد. این برند پیانو، از بدو فعالیتش تا کنون، همیشه سعی بر حضور در فعالیت های فرهنگی، حمایت از استعدادهای جوان و پروژه های هنری داشته و در این پروژه نیز ضمن احترام به برنامه ها و ایده های فنی مدیران هنری، پشتیبان آنها بوده است. چنین پروژه ای هزینه های گزافی دارد که امیدواریم برگزاری شایسته اولین دوره آن، سنگ بنای استواری برای برگزاری مستمر آن در سالهای آتی شود.”

خباز افزود: “از آنجایی که این دوره، دوره ی نخست جایزه بین المللی پیانوی باربد است، برای رپرتوار آن محدودیت زیادی اعمال نشده است، تا پیانیست های مستعد میهنمان بتوانند با فراغ خاطر، خود را برای حضور در این رقابت آماده کنند. مهلت ارائه نمونه های اجرا، ۱۵ آبانماه است. پس از این تاریخ آقای بوکودجیان و همکارانشان در کنسرواتوار شهر پاریس نمونه ها را بازبینی کرده و در آذرماه، ۱۵ منتخب را معرفی خواهند کرد. پس از اجرای زنده این ۱۵ منتخب در حضور آقای بوکودجیان در شیراز در تاریخ ۲۲ دیماه، ایشان ۸ نفر را انتخاب کرده و برایشان در دو روز مسترکلاس برگزار می کنند. سپس با اجرای کنسرت این ۸ نفر در روز ۲۴ دیماه، دو نفر منتخب نهایی معرفی خواهند شد.”

خباز حضور پیانیست برجسته فرانسوی، کریستوف بوکودجیان، به عنوان دبیر شورای بازبینی و مدرس مسترکلاس ها را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان مطلعی برای تعامل بیشتر با مراکز درجه یک موسیقی جهان باشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است