گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جوایز هیلاری هان (۲)


خانم هان در طول دوره ای که کارهای سلو می کرد، همچنان به موسیقی مجلسی نیز تمایل داشت. تقریباً هر تابستان از سال ۱۹۹۲ در فستیوال موسیقی مجلسی Skaneateles حضور می یافت که هم به عنوان سولیست و هم موزیسن موسیقی مجلسی همراه با ارکستر فستیوال به اجرای برنامه می پرداخت.

در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰، او ۴ تابستان را در فستیوال موسیقی Marlboro در ورمونت به تحصیل و اجرای موسیقی مجلسی می پرداخت.

از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ او یک عضو، هنرمند برنامه مربی گری موسیقی مجلسی در اجتماع موسیقی مجلسی مرگز لین کلن بود و متعاقباً بعد از آن، او به عنوان هنرمند مهمان بطور متناوب حضور می یافت.

Audio File
قسمتی از اجرای کاپریس بیست و چهارم را با اجرای هیلاری هان ببینید

هیلاری هان در لکسینگتن (Lexington)، ویرجینیا متولد شد. در سن ۳ سالگی به بالتیمر رفتند، جاییکه او یک ماه قبل از تولد ۴ سالگیش نواختن ویولن را در یک برنامه محلی بچه ها آغاز کرد. از سن ۵ تا ۱۰ سالگی، او در بالتیمر با Klara Berkovich تحصیل کرد، او که اهل ادسا (‌Odessa) بود،‌ به مدت ۲۵ سال موسیقی را در در مدرسه لنین گارد برای Musically Gifted تدریس می کرد.

از ۱۰ تا ۱۷ سالگی،‌ او در Curtis تحت تعلیم Jascha Brodsky افسانه ای بود- آخرین شاگرد بازمانده ویولونیست بزرگ بل‍ژیکی Eugene Ysaÿe- و تا مرگ او در سن ۸۹ سالگی خیلی نزدیک با او کار می کرد.

در حالیکه خانم هان در سن ۱۶ سالگی تمامی دوره های قانونی لازم برای دانشگاه را در Curtis را گذرانده بود، او فارغ التحصیلی را به تعویق انداخت و چند سال دیگر را نیز در مدرسه ماند و دروس اختیاری اضافی در زبانها و ادبیات را با مربیگری Jaime Laredo می گذراند و به تحصیل موسیقی مجلسی تحت نظر Felix Galimir و Gary Graffman می پرداخت. در می ۱۹۹۹، در ۱۹ سالگی، خانم هان از Curtis با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد.

در مصاحبه ای با او در PBS در دسامبر ۲۰۰۱ انجام شد، هان اظهار داشت که از همه نظم موسیقایی، او به اجرای موسیقی از همه بیشتر عشق می ورزد.

هان با ارکسترهایی همچون ارکستر سمفونیک لندن، فیلارمونیک نیویورک و ارکستر سمفونیک سنگاپور برنامه اجرا کرده است. شروع کار او با ارکستر سمفونیک شیکاگو در مارس ۲۰۰۷ بوده است. هان و ماندولینیست، Chris Thile درباره اجرای یک آلبوم دوئت صحبتهایی داشته اند.

او اجراها و تورهایی را همراه با خواننده-ترانه سرا Josh Ritter در ۲۰۰۷ و با خواننده-ترانه سرا Tom Brosseau در ۲۰۰۵ برگزار کرد.

او در سال ۱۹۹۹ اظهار داشت که او ساخته های باخ را بیشتر از آهنگسازان دیگر می نوازد و از سن ۸ سالگی هر روز قطعات سلوی باخ را اجرا می کند. هیلاری هان جایزه “هنرمند سال” گرامافون را در سال ۲۰۰۸ دریافت کرد.

audio fileبشنوید اجرایی از مومان سوم کنسرتو ویولون باربر را با تکنوازی هیلاری هان

در طی مراسمی که در Dorchester در ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۸ برگزار شد، دویچه گرامافون ۵ “جایزه گرامافون” را که از لیبل های جهانی تشکیل شده بود به هنرمندان اهدا کرد.

sonyclassical.comdeutschegrammophon.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است