گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مسترکلاس گیتار کلاسیک کیوان میرهادی

پروژه مسترکلاسهای ماهانه‌ی گیتار کلاسیک در دومین گام میزبان کیوان میرهادی خواهد بود. در این جلسه که روز جمعه سی‌ام مهرماه در آکادمی موسیقی کوشا برگزار خواهد شد، تحلیل و اجرای آثاری از یوهان سباستین باخ و خوآکین رودریگو در دستور کار قرار خواهد داشت. شرح برنامه به صورت زیر است:

در اولین بخش این مستر کلاس موومان اول از کنسرتوی آرانخوئز ساخته‌ی خواکین رودریگو و مجموعه‌ی «پرلود، فوگ و آلگرو» که در مجموعه آثار باخ با BWV 998 مشخص شده است توسط کیوان میرهادی اجرا و تحلیل می‌شود. در ادامه توصیه‌هایی درباره تکنیک، موسیقی پلی‌متریک در گیتار کلاسیک و استرس اجرا ارائه خواهد شد.

بخش دوم به اجرای نوازندگان داوطلب اختصاص دارد. ظرفیت این بخش محدود است.

داوطلبان اجرا در این بخش ترجیحا قطعات خود را متناسب با بخش اول این مسترکلاس انتخاب کنند.

تمامی شرکت کنندگان می‌توانند در دو بخش این مسترکلاس حضور داشته باشند.



کیوان میرهادی از مدرسان و نوازندگان با سابقه گیتار کلاسیک در مقام آهنگساز، رهبر ارکستر، مولف و مترجم نیز دارای تجربه‌های ارزشمندی است. میرهادی به مدت ۱۰ سال مدیر هنری و داور مسابقه گیتار کلاسیک تهران بوده و اجراهای متعددی را در مقام نوازنده و رهبر ارکستر در کارنامه دارد. کنسرتو تنبور “کهنه هَواران” با ضبط ارکستر کامه راتا و رهبری او در مادرید انتشار یافته است.

از دیگر آلبوم های او می توان به یک آلبوم تکنوازی گیتار کلاسیک به نام “دوران گذر” و دیگری
کوارتت های زهی شماره ۲-۳ و ۵ “فیلیپ گلس” تنظیم برای چهار گیتار (سه گیتار کلاسیک و یک باس آکوستیک) و
سر آخر، کنسرتو “کلود بولینگ”برای گیتار کلاسیک و جَز تریو و “کنسرتو آراتخوئز” اشاره نمود.

پروژه‌ی مسترکلاسهای ماهانه‌ی گیتار کلاسیک با میزبانی آکادمی موسیقی کوشا قصد دارد تا با تمرکز بر جنبه‌های مهم از کار نوازندگی و مباحث موسیقایی همراه نوازندگان باشد. در این راستا با دعوت از مدرسان محترم و برنامه‌ریزی دقیق بر اساس نیازها و اولویتهای گیتار ایران مسترکلاسهایی به صورت ماهانه برگزار خواهید شد. هر ماه یکی از مدرسان گیتار به ارائه‌ی مباحث نظری و عملی خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این پروژه از رویکردها و ایده‌های مختلف بهره ببرند. یکی از تفاوتهای این طرح با مسترکلاسهای مشابه در کشورمان تخصیص زمان کافی به توضیح‌های نظری و عملی مدرس است که مستقل از نوازندگی هنرجویان است. مدیریت اجرایی این پروژه بر عهده بابک ولی‌پور است.

علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با آکادمی موسیقی کوشا به شماره های ۷۷۶۲۰۷۷۴_ ۷۷۶۲۰۷۵۳ و ۰۹۳۷۱۲۶۴۲۲۰ تماس حاصل نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است