گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

خیام خوانی منتشر می شود

توجه: مطالب عنوان شده در این نوشته از سوی سیاووش بیضایی مورد تردید قرار گرفته است.

خیام خوانی پس از چهار سال، جمعه بیست اسفند باغ موزه قصر، ساعت ۱۷ با حضور عوامل تولید کننده این اثر رونمایی می شود. در این اثر به جز نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان، چهل و پنج نوازنده ی ایرانی، سی و پنج خواننده ی معاصر و چهل مجری هنری با من همراه بوده اند. بیست اسفند ماه مراسمی برای انتشار این اثر نیز برگزار خواهد شد. از همین مجموعه قبلا نظامی خوانی با عنوان گفت و شنید و سعدی خوانی با عنوان وَشتَن منتشر شده است. دو اثر رودکی خوانی و ابوسعید خوانی از پیمان سلطانی در مراحل پیش از ضبط می باشند.

محمدعلی احدی، رامین بحیرایی، سروش بخشش، فاضل جمشیدی، عباس حبیبیان، غفاز ذابح، غلامرضا رضایی، رسول رهو، سینا سرلک، مهیار شادروان، رضا شیخ محمدی، محسن شیرازی، رضا طیبی، حامد کاظمی، همایون کاظمی، داریوش کاکاوند، مهدی مبتقا، محمد محضری، عبدالرضا معماریان، محمد مقدس، محمد میرزایی، مصطفی نجفی، علی یاری پور، سالار عقیلی، سعید ادیب، پوریا اخواص، حسین علیشاپور، وحید تاج، محمد اثنی عشری، مهدی امامی، اسحاق انور، مجتبی عسگری، علیرضا وکیلی منش، مهیار شادروان، اشکان کمانگری از جمله خوانندگانی هستند که در فهرست ۳۴ نفره خوانندگان آلبوم همراه اثر حضور داشته و قطعاتی را به صورت ساز و آواز اجرا کرده اند. این در حالی است که ۲۸ نوازنده نیز در کنار این خوانندگان حضور دارند.

پیمان سلطانی درباره این مجموعه می گوید: در این مجموعه ۳۴ خواننده نیز هر کدام یک رباعی از خیام را به همراه ساز و آواز در قالب موسیقی دستگاهی ایران می خوانند که برای من تجربه جالب توجهی بود. در کنار این آثاری که به آنها اشاره کردم، نزدیک به ۵۵ رباعی منتخب از خیام با تصحیح، مقابله و صدای بنده نیز گنجانده شده که علاقه مندان می تواند از این فضای موسیقایی نیز استفاده کنند.

سلطانی در ادامه افزود: همراه با این مجموعه موسیقایی کتابی با مقدمه هایی از خاقانی، نظامی، حمیدرضا شعبانی و بنده منتشر می شود که علاوه بر این نوشتارها تابلوهایی از چند هنرمند خوشنویس بر اساس ذهنیت خیام به تصویر کشیده شده است. ضمن اینکه نوشتارهای کتاب یاد شده به دو زبان انگلیسی و فرانسه نیز ضمیمه شده و روز ۲۸ اردیبهشت ماه توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم هنر» منتشر می شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است