گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نخستین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی “صبا” برگزار می شود


“جشنواره موسیقی صبا” فعالیت خود را از تابستان سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است و همه ‌ساله به همت دانشجویان دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر برگزار می‌شود. به گفته محمد هادی مجیدی، دبیر نخستین دوره جشنواره، اولین دوره جشنواره صبا در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد که بخش رقابتی آن شامل چهار محور: آهنگسازی، گروه نوازی کلاسیک غربی، گروه نوازی موسیقی ایرانی، پژوهش موسیقی خواهد بود که بخش آهنگسازی شامل دو ماده آهنگسازی برای گروه کر و آهنگسازی برای آنسامبل پرکاشن کلاسیک، بخش گروه نوازی کلاسیک شامل اجرای گروه های تریو، کوآرتت و کوئینتت از رپرتوآر موسیقی کلاسیک و بخش گروه نوازی موسیقی ایرانی شامل اجرای آثار اساتید موسیقی ایرانی برای گروه های بالای پنج نفر و البته با شرایط ذکر شده در فراخوان جشنواره خواهد بود.

وی ادامه داد که برای اولین بار در یک جشنواره موسیقی بخش مستقلی به پژوهش موسیقی اختصاص یافته که امیدواریم در سال اول شاهد دریافت مقالات تخصصی و بینارشته ای موسیقی باشیم.

همینطور بخش غیر رقابتی جشنواره، شامل اجراهایی آزاد از آثار آهنگسازان ایرانی و اجراهایی از آثار دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته موسیقی خواهد بود که متقابا اعلام خواهد شد.


وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه چند سالی است که تقریبا هیچ جشنواره ای با عنوان و درونمایه دانشجویی در کشور فعالیت نداشته، این جشنواره بتواند پرچمدار فعالیت های موثر و پایدار در حوزه دانشجویی باشد و خوشحالیم که توانستیم با همکاری ریاست محترم دانشکده موسیقی جناب آقای حمید رضا دیبازر و معاونت فرهنگی دانشگاه هنر همچنین همکاری بی وقفه مدیر گروه محترم رشته آهنگسازی دانشکده موسیقی، جناب آقای محمدرضا تفضلی و همچنین هنرمندان و موسیقی دانان عزیزمان که به ما لطف داشته اند و به عنوان داور با ما همکاری کرده اند، این جشنواره را به صورت آبرومندی پیش ببریم.

در بین اسامی هیئت داوران این جشنواره نام پژوهشگران و هنرمندان نامداری همچون: هومان اسعدی، محمد سعید شریفیان، اردشیر کامکار، آذین موحد و نادر مشایخی به چشم می خورد و به گفته ی دبیر جشنواره، برای برندگان جشنواره علاوه بر جوایز نقدی امکان اجرای مناسب آثار را فراهم خواهد آمد که در شاخه آهنگسازی، گروه کر شهر تهران و آنسامبل پرکاشن تهران به اجرای آثار برندگان این جشنواره خواهند پرداخت.

جشنواره موسیقی صبا در هفته اول اسفند ماه سال جاری به سرپرستی دانشگاه هنر و همکاری موسسات فرهنگی هنری چون راد نو اندیش و انتشارات هرمس برگزار خواهد شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است