گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

تاثیر موسیقی بر کلسترول خون

پزشکان دریافته اند که تجویز موسیقی می تواند سلامتی قلب را بهبود بخشد و کلسترول خون را پایین بیاورد. تحقیقات آنها نشان می دهد که اگر بیماری به مدت سی دقیقه در روز به موسیقی مورد علاقه اش گوش دهد، تاثیر آن بیشتر از آرامش روانی خواهد بود، تاثیر فیزیکی این عمل، انبساط و پاکسازی رگهای خونی است.

پزشکان این روش را بر روی تعدادی بیمار آمریکایی انجام داده اند و در انگلستان نیز از این روش استقبال شده است. موسیقی این کار را با آزاد کردن اسید نیتریک در جریان خون انجام می دهد که از لخته شدن خون و تولید کلسترول مضر جلوگیری می کند.

این یافته بخشی از پروزه تحقیقاتی تاثیرات موسیقی بر بدن انسان است. برای مثال دانشمندان دریافتند گوش کردن به ترانه های گروه Red Hot Chili Peppers و یا Madonna حس مقاومت و پایداری را در انسان افزایش می دهد در حالیکه سمفونی های قرن ۱۸ ام باعث افزایش آرامش روحی می شود.

اما درباره تاثیر آن بر خون، ربطی به نوع آن ندارد و تنها مرتبط با آنچه است که شنونده ترجیح می دهد بشنود. همین مسئله درباره میزان صدا و گام موسیقی صدق می کند.

تاثیر موسیقی تنها برای چند ثانیه در خون باقی می ماند اما تاثیری که در مجموع از صداهای مورد علاقه شنونده می ماند، ماندگار تر است و برای اشخاص در هر سنی مفید است. یکی از محققان می گوید: ما به دنبال کمک کننده ای ارزانتر و غیر شیمیایی برای سلامت بیماران قلبی بودیم و تصویر می کنیم موسیقی توصیه خوبی است.

در طی تحقیقات از زنان و مردان غیرسیگاری با متوسط سن ۳۶ سال، در ۲۶ درصد از آنها وقتی موسیقی مورد علاقه شان واقع شد، انبساط عروق بوجود آمد. در این میان گوش دادن به موسیقی رپ و هوی متال در شش درصد از افراد منجر به انقباض رگها شد که تاثیر آن مانند خوردن یک همبرگر بزرگ بود.

همچنین پیشنهاد می شود والدین به ترانه های غمگینی مورد علاقه فرزندان نوجوانشان، گوش ندهند، زیرا تاثیرش مانند سیگار کشیدن خواهد بود. در واقع همانطور که ژیمناست ها اعتقاد دارند، موسیقی قادر است حالت روحی و سوخت و ساز بدن ورزشکاران را بهبود بخشد.

با گوش دادن به ترانه های مدونا، ریهانا و یا کویین توانایی داوطلبان تست برای راه رفتن بر روی تردمیل ۱۵ درصد افزایش یافت درحالیکه آنها مطلع نبودند استقامت آنها به چه دلیل افزایش یافته.

موسیقی سده هجدهم می تواند بر فعالیت مغز تاثیر گذاشته و قدرت تمرکز را بالا ببرد.
برخی تاثیرات جسمی و رحی از آثار هنرمندان و موسیقی دانان:

ریهانا، کویین، رد هات چیلی: ایجاد انگیزه مثبت در فرد

ازی ازبورن و میا: افزایش استرس

موزار: آرامش

باخ، فیلیپ گلاس: افزایش تمرکز

timesonline.co.uk

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۸

  • سلام،متن خیلی جالبی بود. برای خود من هم پیش امده که هر موقع نیاز به آرامش، تمرکز و شادی دارم با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه( مخصوصآ باخ،موزار،یانی)حتی در زمان تمرین ساز همه این ها رو احساس می کنم.

  • متن خوبی بود
    جالب است بدانیم که از دیگر تاثیرات موسیقی کاهش ترس است و از طریق کاهش ترشح ماده ترس زا در خون

  • موسیقی ابزاری جالب برای ساعتی تفکر باخود است.تفکر برای ساختن اینده ای فراتراز تصور من وتو.البته موسیقی که باروحیات انسان اجین بوده واورا به کمال برساند.اطلاعات جالبی بود./thanks/

  • مرسی من از تمامی والدین محترم خالصانه تقاضا می کنم که به موسیقی های غمگین دوران جوانی و عشق و عاشق بازی های خود گوش ندهند که هم باعث افسردگی و دلسردی در خودشان میشود و هم دستی دستی فرزند خودشان را نابود می کنند. خواهش می کنم یه کم مطالعه کنید.

بیشتر بحث شده است