گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نکوداشت استاد جواد معروفی در تالار وحدت برگزار می شود

فرهنگ و هنر ایران زمین، هنرمندان بزرگ بسیاری را در دامان خود پرورانده است که هر یک با نوایی و کلامی و نقشی روح ایرانیان و جهانیان را جلا بخشیده‌اند. استاد جواد معروفی یکی از این بزرگان است که با خلق ملودی‌ها و تنظیم‌های زیبا و دلنشین خویش و همچنین نوازندگی منحصر بفرد و تربیت شاگردان بسیار، همواره در یاد و خاطره هنردوستان خواهد ماند.

مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش مراسم “نکوداشت استاد جواد معروفی” را به منظور تجلیل از این هنرمند بزرگ برگزار می نماید.



استاد جواد معروفی آهنگساز، پیانیست بزرگ و رهبر ارکستر در تهران بدنیا آمد. در سن ۱۴ سالگی وارد مدرسه عالی موسیقی شد و پس از گرفتن دیپلم، مدت ۱۰ سال نیز نزد استاد علینقی وزیری ردیفهای موسیقی ایرانی را آموخت و چندین سال نیز نزد خانم خاراطیان موسیقی کلاسیک اروپایی را فرا گرفت.

جواد معروفی از بدو تاسیس رادیو با آن سازمان همکاری داشت. نوازنده و سولیست پیانو، سرپرست موسیقی رادیو، رهبر ارکستر گلها، تنظیم کننده آهنگ برای ارکستر و آهنگسازی برای پیانو و ارکستر را در کارنامه خود دارد.

در این مراسم که به همت مؤسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش در روز جمعه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می گردد، دکتر پویان آزاده و سامان احتشامی از شاگردان استاد جواد معروفی قطعاتی از این هنرمند را اجرا خواهند نمود. همچنین مزدا انصاری به همراهی مسعود یکتا آهنگی را که به یاد این استاد بزرگ با شعری از فریدون مشیری ساخته است، اجرا خواهند نمود.

پایان بخش این مراسم اجرای ارکستر مهر به رهبری ناصر ایزدی است که دو آهنگ از ساخته های استاد جواد معروفی و همچنین دو آهنگ دیگر از قطعاتی را که این هنرمند در زمان حیات خود تنظیم و اجرا نموده بودند را با خوانندگی محمد صرفه جو و امیر رفعتی اجرا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که بر اساس اظهار ناصر ایزدی، رهبر ارکستر مهر در این برنامه سعی خواهد شد که حداکثر امانتداری نسبت به اصل اجرا حفظ و آهنگها کاملا به شکل اصل خود اجرا شود.

علاقمندان به شرکت در این مراسم می توانند با شماره تلفن های دفتر مؤسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش تماس و برای دریافت کارت ورود به این برنامه هماهنگ نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است