گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فراخوان «ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت»

«ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت» روز سه شنبه سوم اسفند ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره که با حمایت موسسه فرهنگی و هنری راداندیش نو و فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد، می توانند آثار خود را تا ۲۵ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیری این دوره را سجاد پورقناد و داوری آن را هومان اسعدی، آروین صداقت کیش، بابک خضرایی، هادی سپهری و رضا صمیم به عهده دارند.

ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت موسیقی در هفت شاخه مختلف: ﻣﻘﺎﻟﻪ علمی-تحقیقی (دربردارنده تحلیل روشمند و منابع مستند) – مقاله عمومی (دربردارنده دیدگاه شخصی نویسنده) – یادداشت – نقد – گزارش – ترجمه – گفتگو) و در دو بخش اصلی (ویژه نویسندگان در فضای اینترنت) و جنبی (ویژه روزنامه نگاران حرفه ای) و نیز سایت برگزیده برگزار می شود که در مراسم اختتامیه جشنواره جوایزی به برگزیدگان هر شاخه اهدا خواهد شد.

مهلت ارائه آثار به دبیر خانه جشنواره ۲۵ بهمن ماه سال جاری است و دریافت آثار تنها به صورت آنلاین و از طریق ایمیل musicfestival.ir@gmail.com امکان پذیر است.

لازم به توضیح است، اولین و دومین جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت موسیقی با همت خانه موسیقی و موزه موسیقی در خانه هنرمندان و سال گذشته سومین دوره جشنواره با همت فرهنگسرای ارسباران و موسسه فرهنگی هنری ماهور و دوره چهارم این جشنواره با همت دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی و فرهنگسرای نیاوران، پنجمین دوره این جشنواره با همت موسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش و فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و به برگزیدگان بخش های اصلی و جنبی جوایزی اهدا شد.



نشانی اینترنتی جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت:

www.MusicFestival.ir


الف) اهداف جشنواره:


۱- ایجاد انگیزه در نویسندگان فضای مجازی و شناسایی برترین سایت‌های حوزه‌ی موسیقی به زبان فارسی

۲- جلب توجه اهالی موسیقی به فعالیت‌های اینترنتی در این حوزه

۳- معرفی استعدادها و نویسندگان برتر موسیقی در فضای مجازی

۴- نقد و ارزیابی حوزه‌ی سایت‌های موسیقی

۵- ارتقای سطح کیفی حوزه‌ی سایت‌های حوزه‌ی موسیقی

۶- گسترش حوزه‌ی مخاطب در خصوص سایت‌های موسیقی


ب) تعاریف کلی:


۱- جشنواره صرفا در حوزه‌ی سایت‌ها و وبلاگ‌های حوزه‌ی موسیقی که به زبان فارسی مطلب منتشر می‌کنند برگزار می‌شود.

تبصره: شرکت وب سایت‌های دویا چند زبانه که زبان‌ اول آنها فارسی باشد نیز بلامانع است.

۲- رقابت در دو بخش اصلی و جنبی و در رشته‌های مشابه برگزار می‌شود:

الف- بخش اصلی به نوشته‌هایی اختصاص دارد که نخستین بار منحصرا در فضای مجازی منتشر شده باشند.

ب- بخش جنبی به نوشته‌هایی اختصاص دارد ابتدا در یکی از نشریات کاغذی منتشر شده و سپس با اراده و آگاهی مولف در فضای مجازی بازنشر شود یا صرفا در پایگاه الکترونیکی روزنامه ها، مجلات (رسمی) یا خبرگزاری ها انتشار یافته باشد.

۳- رقابت در رشته‌های ۱- ﻣﻘﺎﻟﻪ علمی ۲- مقاله عمومی ۳–یادداشت ۴- نقد ۵–گزارش ۶–ترجمه ۷- گفتگو و ۸- سایت برگزیده به انجام می رسد.


ج) شرایط شرکت در جشنواره:


۱- تنها آثاری از وب سایت‌ها می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که تاریخ انتشار آن‌ها از ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۲۵ بهمن سال جاری باشد.

۲- آثار باید در قالب Word یا PDF الزاما به همراه آدرس اینترنتی صفحه‌ای که در آن منتشر شده‌اند، فرستاده شود. آثاری که فاقد آدرس انتشار باشند یا در آدرس درج شده‌شان به هر دلیل محتوای دیگری دیده شود داوری نخواهند شد.

۳- هر فرد حداکثر می‌تواند دو اثر در یک رشته در جشنواره شرکت دهد حتا اگر به عنوان یکی از چند مولف یک مقاله محسوب شود.


تبصره:
چنانچه فردی بیش از دو اثر در یک رشته به جشنواره ارسال کند، از میان آثار ارسالی تنها دو اثر به صورت تصادفی انتخاب و در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

۴- هر فرد حداکثر می‌تواند در دو رشته شرکت کند.

۵- افراد می‌توانند به طور همزمان به هر دو بخش اصلی و جنبی (حتی در رشته‌های مشابه) آثارشان را ارسال کنند.

۶- آثاری که توسط یک تیم نوشته شده است می توانند با معرفییک نماینده (نویسنده ی مسئول) در جشنواره شرکت کنند.

۷- آثار ارسال شده باید قابل جستجو در اینترنت باشند (مطالبی که روی کانال هایی مانند تلگرام منتشر شده اند مجوز شرکت در جشنواره ندارند.)

۸- آثار ارسالی به جشنواره باید رایگان در اختیار عموم قرار گرفته شده باشند.

۹- آثار ارسالی به جشنواره باید با اراده شخص مولف (یا مولفان) روی اینترنت انتشار یافته باشد.

توجه: هیات داوران می تواند بنا به صلاحدید اثری را در شاخه ای جز آنچه مورد ادعای مولف است داوری کند. آثاری که بدون تعیین شاخه فرستاده شوند با نظر هیات داوران در یکی از شاخه های هفت گانه قرار می گیرند.

د) شیوه‌ ارسال آثار به جشنواره:

۱- فایل آثار به همراه لینک صفحه‌ای اینترنتی اثر در قالب‌هاییاد شده در بند «ج» حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۱/۹۵ به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

تبصره: متن مبدا آثار بخش ترجمه باید در یک فایل جداگانه در قالب های یاد شده همراه اصل اثر ارسال شود.

۲- فایل آثار ارسالی باید حاوی مشخصات دقیق صاحب اثر (۱- نام و نام خانوادگی۲- نام پدر ۳- شماره شناسنامه ۴- آدرس سکونت ۵- تلفن ۶- ایمیل متعلق به صاحب اثر یا نویسنده ی مسئول) جشنواره ارسال شود.

تذکر: در صورتی که مشخصات مذکور در بند «د» جعلی یا ناقص باشد، آثار از رقابت‌ها حذف می‌شوند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است