گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

روش سوزوکی (قسمت پنجاه و پنجم)

یک مثال قدیمی ‌می‌گوید در آنجا که خواسته وجود دارد، برای آن راهش هم وجود دارد: چراکه به این سادگی به نظر می‌آید به این دلیل آن را مبادا که نپذیری و فکر کنی که به تو مربوط نیست! همه چیز به همه ما مربوط است.

تمرین حافظه


شکوفایی و پرورش استعداد بر روی ویولون، تمرین حافظه و صاحبِ فن و هنر شدن، به پایه ‌ها و یا زیربنای برنامه درستی در دوره آمادگی قبل از دبستان و پرورش استعداد ها برای بچه ‌های خردسال وابسته است. مهدکودک‌ ها تلاش می‌کنند بچه‌ های خردسال را برای دبستان‌ های آمادگی بپذیرند تا اینکه به انسانی عالی و ممتاز فرم بدهند. بچه ‌ها مهارت‌ های بنیادین می آموزند تا بتوانند آماده برای فراگیری‌ های مهارتی بعدی باشند.

معلمان با ابداعاتِ هنرمندانه عالی و ویژگی ‌های تشخیصی خودشان، به آنان خوش نویسی، طراحی، نقاشی، زبان انگلیسی و غیره می‌آموزند؛ من امیدوار هستم که این بچه ‌ها در محضر این معلمان در ناخودآگاه خودشان مقداری از این صفاتِ عالی را کسب کنند؛ این فوق العاده است که این کودکان دوره آمادگی با تمرین ‌های مختصر چه خط‌ های زیبایی خلق می‌کنند، همچنین در برنامه‌ های آموزشی یک نمایشگاه هنری کوچکی هم وجود دارد که برای نشان دادن عکس های جالب توجه بچه ‌های ما است.

اعداد را هم فراموش نمی‌کنیم. اگر چه فقط ده شماره وجود دارد، امّا ما با آنها در تمام زندگی کار داریم، به این جهت ما به بچه‌ها می‌آموزیم که زیبا بنویسند، این فوق العاده است که در این بچه‌ ها اینقدر قابلیت وجود دارد، این همه شایستگی در این کودکان واقعاً فوق العاده است.

لهجه شان دقیقاً مثل لهجه معلم آمریکائی شان است. من وقتی که می‌شنوم چگونه صحبت می‌کنند به آنها حسرت می‌برم، با وجود این، مهمترین تخمین ارزیابی برای پرورش استعداد حافظه قابلیت و توانایی است که چیزی بتواند در حافظه سپرده شود، “تعلق دارد به مهمترین ویژگی و به این دلیل باید عمیقاً به خاطر سپرده شود.

یکی از نشانه ‌های زندگی انسانی تجربه است. این یک نشانه از موجودیت حافظه بشری و وجود انسان است. حافظه چیزی است بسیار ارزشمند و نفیس؛ چیزی که ما را به تعمق و اندیشه کردن می اندازد حافظه است که باید سپاسگزار حافظه بود.

چون انسان صاحب حافظه است، قادر به کسب تجربه است. با سپاسگذاری از تجربه ‌اش، می تواند فکر و اندیشه کند وقتی که امکان کسب تجربه را دارد، چقدر امکانات بر سر راهش قرار می‌گیرد… اهمیت حافظه در رابطه با تمرین زمانی احساس می شود که قابلیت و توانایی های رو به پیشرفت می رود.

گیتی خسروی

گیتی خسروی

۱ نظر

بیشتر بحث شده است