گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت گروه موسیقی «ماه و مهر»

گروه موسیقی «ماه و مهر» با شادمانه های موسیقی اصیل ایرانی و ترانه های علی رضا امینی در سیزدهم اسفندماه روی صحنه خواهد رفت. علی رضا امینی نوازنده، ترانه سرا، محقق و کارشناس موسیقی و فعال موسیقی رسانه در برنامه نیستان شبکه رادیویی فرهنگ، از سال ۱۳۷۹ به طرح کلام گذاری قطعات شاد و ضربی موسیقی اصیل ایرانی پرداخت و در یک طرح کلان حدود ۲۰۰ قطعه از رنگ ها و سایر فرم های قطعات ضربی را با سرودن شعر منطبق با ملودی قطعه، به ترانه و تصنیف تبدیل کرده است که آلبوم “عشق و شب و شیدایی” اولین آلبوم موسیقایی او در سال ۸۴ منتشر شد و هنوز هم از پرپخش ترین ترانه های موسیقی دستگاهی رادیوهای مختلف می باشد.

گروه های غزل، نیایش و مهر و ماه (که امروز نام آن به ماه و مهر تغییر کرده است) توسط وی از سال ۱۳۷۸ تاسیس شده و یادواره های بزرگان موسیقی ایران را برگزار کرده است. این بزرگداشت ها با بالغ بر ۱۰ اجرا برای بزرگانی چون: ادیب خوانساری، ارسلان درگاهی، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، داریوش رفیعی، مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، اسماعیل مهرتاش، حسین قوامی، جواد بدیع زاده بوده است.

این نوازنده سه تار و شورانگیز، بعد از یک دهه توقف در اجراهای صحنه ای و تولید و تحقیق و ترانه سرایی و نیز حضور در برنامه های کارشناسی موسیقی رادیو؛ امروز بازگشته است و بر آن است مجموعه ای غنی از رنگ های اصیل و شاد موسیقی دستگاهی ایرانی را با ترانه های سروده اش، در قالب مجموعه کنسرت هایی با بستر شادمانه های موسیقی ایرانی، روی صحنه ببرد.

در این اجرا که با عنوان «شادمانه های موسیقی اصیل ایران» در سیزدهم اسفندماه سال جاری برگزار می شود، به گفته علی رضا امینی می تواند یکی از عیدانه های موسیقی اصیل ایران باشد و با گروهی از نوازندگان با سازهای: تار، سه تار، شورانگیز، ویولون، ویلنسل و تنبک، دف، بندیر، دایره و تامبورین به روی صحنه می رود، خواننده این برنامه مسعود مظلوم خواهد بود که او ترانه سرایی یک اثر را نیز برعهده دارد. این کنسرت در ساعت ۸ شب جمعه سیزدهم اسفندماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

طرح کلام گذاری برای رنگ های شاد موسیقی اصیل ایرانی در سال آینده قرار است در ده برنامه مستقل برای ۵ دستگاه و ۵ آواز تداوم داشته باشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است