گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آنه آکیکو مییرز

این تصویر آنه آکیکو مییرز (Anne Akiko Meyers) است، ویولونیست مشهور بین المللی معاصر که در سرتا سر آمریکا، اروپا، آسیا و استرالیا کنسرت داده است و آثار ضبط شده وی در تمام نقاط تکثیر شده است. اجراهای او آنقدر نو و تازه هستند که تماشاچیان بسیاری را جلب می کند. او جهت اجرای آثار آهنگسازانی همچون دیوید باکر (David Baker)، مسون بیتز (Mason Bates)، جنیفر هیگدون (Jennifer Higdon)، جان کریگلینتو (John Corigliano)، ناتان کاریر (Nathan Currier)، رُدی الیاس (Roddy Ellias)، جوود گرین اشتین (Judd Greenstein)، کارال آدامئوس هارتمان (Karl Amadeus Hartmann)، آروو پارت (Arvo Part)، مانوئل پُنس (Manuel Ponce)، سومی ساتو (Somei Satoh)، تدی شاپیرو (Teddy Shapiro)، جوزف اسشوانتر (Joseph Schwantner) و ازیکوویل وینائو (Ezequiel Viñao) انتخاب شده است.

او در سن چهار سالگی تحصیل موسیقی را آغاز کرد، در سن ۷ سالگی به همراه ارکستر محلی اولین کنسرت خود را برگزار کرد.

در سن ۱۱ سالگی چهره شناخته شده ملی بود و این زمانی بود که برای ۲ بار به همراه جانی کاریون (Johnny Carson) و ارکستر فیلارمونیک لوس انجلس در ” برنامه امشب ” (‘The Tonight Show’) اجرا داشت. در سالهای بعد به همراه فیلارمونیک نیویورک و با رهبری زوبین مهتا (Zubin Mehta) اجراهای خود را ادامه داد.

خیلی زود در سرتاسر آمریکا، ژاپن، استرالیا و اروپا کنسرت داد و اولین دیسکت ویولن او به نام بربر و بروچ (Barber and Bruch) در سن ۱۸ سالگی به بازار عرضه شد، او به عنوان یک ستاره از نسل خود شناخته شد. در این فصل مییرز در آلبومی به نام ” لبخند ” (‘Smile’) برای کمپانی کُچ (Koch Records) به همراه اکیرا اکوچی (Akira Eguchi) پیانیست، نواخته است.

این اثر شامل اجرای آهنگهای: “جایی بالای رنگین کمان” (‘Somewhere Over the Rainbow’)، “لبخند” چارلی چاپلین و تانگوی آستور پیازولا (Astor Piazzolla)، نور ماه بر فراز قصر مخروبه (Moonlight Over the Ruined Castle) اثر رنتارو تاکی (Rentaro Taki)، دریا در بهار (‘Sea in Spring’) اثر میچیو میاگی (Michio Miyagi)، تخیلات (‘Fantaisie’) از اُلیور مسیان (Olivier Messiaen)، آینه در آینه (‘Spiegel im Spiegel’) از آروو پارت (Arvo Part) و خیال (Fantasy) اثر شوبرت می باشد.

اخیرا مییرز، با موسیقیدانان جاز نیز همکاری می کند؛ یکی از این برنامه ها با همکاری وینتون مارسالیس (Wynton Marsalis) است که قطعه ای در سبکی جدید و ترکیبی است بر اساس کنسرتوی سل ماژور موتسارت و برای او نوشته است.

این فصل، اجراهای بین المللی او شامل اجرا با ارکستر سمفونیک برمنگام بریتانیا، ارکستر سمفونیک اسکاتلندی BBC و در بازگشت در لهستان و اسپانیا کنسرتها ادامه دارد.

اخیرا مییرز در ژاپن اجراهایی داشته است از ‘En Passant’ اثر آریکا میوشی (Akira Miyoshi) و کنسرتو ویولون مندلسون به همراه ارکستر فیلارمونیکی در ژاپن در تالار سانتونی (Suntory) ونیز ” سرندا ” (‘Serenade’) اثر برنشتاین را در “جشنواره موسیقی آرام” در شهر ساپورو-ژاپن، به مناسبت نودمین سالگرد تولد برمستین اجرا کرده است. در اوایل سال ۲۰۰۹ آنه به آمریکای جنوبی بازگشت و در جشنواره موسیقی کارتانگا در کلمبیا شرکت کرده است.

audio file
بشنوید قطعه ای از گرشیون را با اجرایی از آنه آکیکو مییرز

مییرز نوازنده دائمی میهمان بسیاری از ارکسترهای مهم دنیا بوده، شامل: تالار کارنگی، هالیوود بوول، تانگلوود، ارکستر سمفونیک بوستون، فیلارمونیک لندن، فیلارمونیک لوس انجلس، ارکستر پاریس (l’Orchestre de Paris)، ارکستر مینستوآ (Minnesota Orchestra)، سمفونیک مونترال (Montreal Symphony)، ارکستر فیلارمونیک مسکو، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، ارکستر فیلادلفیا، ارکستر سمفونیک سیدنی، ارکستر سمفونیک NHK توکیو، ارکستر سمفونیک تُرنتو و ارکستر سمفونیک وین.



یکی از آثار آنه آکیکو مییرز با انتشارات RCA

آثار ضبط شده او بر روی صفحه گرامافون یا سی دی در شرکتهایی همچون Avie، BMG/Sony، کانیون کلاسیک (Canyon Classics)، کمراتا (Camerata)، هایپریون (Hyperion)، ناکسوس (Naxos) و وارنر کلاسیک به مقدار فراوانی منتشر شده است. در آمازون (Amazon) یا آی تونز (iTunes) می توان لیست آثار او را به دست آورد.

میس مییرز پخشهای تلویزیونی فراوانی نیز داشته از جمله: برنامه ای در A&E برنامه جشنواره کاسالز پخش شد که او به همراه ارکستر سمفونیک مونترال و کرزیستو پندریسکی (Krzysztof Penderecki) بود و از شبکه PBS کنسرت او به همراه ارکستر بوستون پاپ و جان ویلیامز پخش شد. ظاهر شدن او در برنامه “The Tonight Show” به همراه جانی کارسون و در Emmy Award Show”” توجه ملی را به سوی خود جلب کرد.

او همچنین در اجرایی به همراه کییت لوکارت در ساختمان کنسرت رویال در هلند با اجرای خود بیش از ۱۰۰۰۰ تماشاگر را مجذوب خود ساخت و آن کار به صورت جهانی از اینترنت پخش شد و هم اکنون نیز در YouTube قابل دیدن است. میس مییرز در سیدنی در منطقه توریستی پل هابوور در برابر ۷۵۰۰۰ نفر نواخت به مناسبت سالگرد ۲۵۰ ساله آنجا!

آنه در بسیاری از مجلات و تبلیغات تلویزیونی ظاهر شده، از جمله: در مجله مُد از آنه کلین (Anne Klein) به نام ” زنان موفق ” (Women of Substance) که در سرتاسر دنیا مجله ای مشهور است و عکاس آن آنی لیزبویتز (Annie Leibovitz) بوده است. مییرز برای مسئولان تبلیغات هنرمندی قابل ستایش است!


audio file
بشنوید قطعه ای از کرایسلر را با اجرایی از آنه آکیکو مییرز

مییرز در سن دیگو، کالیفورنیا به دنیا آمده و در لس انجلس بزرگ شده البته قبل از آنکه به نیویورک برود. به همراه آلیس و الونور شونفیلد در مدرسه کلبورن- هنرهای نمایشی- تحصیل کرده، به همراه جوزف گینگولد در دانشگاه ایندیانا و با فلیکس گالیمیر (Felix Galimir)، ماسائو کاواساکی (Masao Kawasaki) و دورتی دیلای (Dorothy DeLay) در مدرسه جولیارد تحصیل کرده است. در سن ۲۳ سالگی تنها هنرمند برگزیده جایزه Avery Fisher Career Grantبوده.

او اولین ویولونیستی بود که به عنوان سخنران دانشگاه کلیفورنیا و لوس انجلس برگزیده شد. وی هنرمندی فعال در سرتاسر ایالات متحده آمریکا و ژاپن است. او از برگزاری مستر کلاسها برای هنرجویان لذت می برد، هچنین مجری در همایشها موسیقی و جزو هیات داوران بسیاری از رقابتهای موسیقی می باشد. او با ویولون آنتونیو استرادیریوس (Antonio Stradivarius) به نام رویال اسپانیایی (Royal Spanish) نواخته و کنسرت داده است، ویولونی که در سال ۱۷۳۰ متعلق به پادشاه اسپانیا بود.

anneakikomeyers.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

بیشتر بحث شده است